Jaunumi
SLIEDES

Meklējot risinājumu iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanai saistībā ar Altonavas satiksmes pārvada slēgšanu, kā viens no variantiem tika izteikta doma izbūvēt pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvi Ojāra Vācieša ielā. Izvērtējot faktiskos apstākļus pārbrauktuves izbūves iespējai Ojāra Vācieša ielā, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija (VDZTI) secināja, ka konkrētajā vietā pārbrauktuve, pat to aprīkojot ar signalizācijas ierīcēm – barjerām un luksoforiem, radītu kritiskus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem - gan vilcienu satiksmes lietotājiem, gan autotransporta satiksmes dalībniekiem.

Konkrētajā vietā dzelzceļa sliežu ceļi nav pārredzami, lai autovadītājs savlaicīgi varētu pamanīt vilcienu vai vilciena mašīnists varētu savlaicīgi redzēt pārbrauktuvi. Redzamību  ievērojami apgrūtina un drošības riskus palielina konkrētās vietas reljefs. Pārbrauktuve atrastos ieplakā, un sliežu ceļa līknē, kā rezultātā autovadītājs varētu ieraudzīt un reaģēt tikai faktiski atrodoties uz pārbrauktuves, savukārt vilciena mašīnists pamanītu bīstamu situāciju uz pārbrauktuves tikai dažu desmitu metru attālumā, kas vilciena svara un inerces dēļ nedod nekādu iespēju to apturēt pirms šķēršļa uz pārbrauktuves. Atšķirībā no automašīnas, kurai bremzēšanas ceļš ir mērāms metros, vilciena bremzēšanas ceļš ir mērāms simtos metru.

Pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves varētu būt kā iespējams risinājums autosatiksmes nodrošināšanai pārvadu remonta laikā (piem. Brasas ielas pārvada remonta laikā, kur gan reljefs nodrošina satiksmes dalībniekiem redzamību, gan vilcienu kustības intensitāte ir ievērojami mazāka), savukārt Ojāra Vācieša ielas gadījumā, reljefa, redzamības un vilcienu kustības intensitātes dēļ, pārbrauktuves izbūve nav pieļaujama, jo tā kritiski apdraudētu visus satiksmes dalībniekus.

Tāpēc, lai nepieļautu, ka nedroša tilta konstrukcija tiek aizvietota ar vēl nedrošāku dzelzceļa  pārbrauktuvi, VDZTI secināja, ka konkrētajā vietā pagaidu pārbrauktuve radītu kritiskus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem: gan vilcienu satiksmes lietotājiem, gan autotransporta satiksmes dalībniekiem, un nav pieļaujama.

Tāpat, domājot par risinājumu, ir jāņem vērā arī vilcienu intensitāte Jūrmalas virzienā. Tie autovadītāji, kas izmanto pārbrauktuvi Liepājas ielā, labi zina, cik laika jāpavada sastrēgumā pie slēgtas dzelzceļa pārbrauktuves. Slēgtas pārbrauktuves provocē agresīvu autovadītāju vēlmi šķērsot slēgtu pārbrauktuvi, pakļaujot briesmām gan sevi, gan visus vilciena pasažierus. Diemžēl pēdējos gados ir pieaugoša tendence pārgalvīgas braukšanas un ceļu satiksmes noteikumu neievērošanas gadījumu skaitam, kad tiek ignorēts luksofora aizliedzošais signāls un salauztas barjeras, arī notiekot vilciena un autotransporta līdzekļu sadursmei, kurā ir arī cietušie, piemēram, gadu mijā Graudu ielā Rīgā.

Ņemot vērā pieaugošo autotransporta satiksmes intensitāti Rīgas pilsētā, vienīgais drošais risinājums, kas viennozīmīgi ir visas sabiedrības interesēs, ir pārvads jeb divu līmeņu dzelzceļa šķērsojums, nevis pārbrauktuves ierīkošana Ojāra Vācieša ielā.

Komunikācijas nodaļa

komunikacijas [at] sam.gov.lv