Pretendentiem jāpiesakās līdz
Satiksmes ministrija (reģistrācijas Nr. 90000088687) izsludina konkursu uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu
Par Liepājas speciālo ekonomisko zonu:
- Liepājas speciālā ekonomiskā zona ir izveidota ar mērķi attīstīt un veicināt tirdzniecību, rūpniecību, kuģniecību un gaisa satiksmi, kā arī starptautisku preču apmaiņu caur Latviju. Tās uzdevums ir piesaistīt ieguldījumus ražošanas un infrastruktūras attīstībai un jaunu darba vietu radīšanai Liepājā, kā arī ir jāveicina Liepājas reģiona attīstība.
- Liepājas speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānā 2023. – 2035.gadam analizēta makroekonomiskā un transporta nozares situācija starptautiskajā, nacionālajā un reģionālajā ietvarā, prognozēta ekonomikas attīstība un Liepājas ostas, Liepājas speciālās ekonomiskās zonas industriālo teritoriju un Liepājas lidostas attīstības iespējas. Attīstības plānā ietverta Liepājas speciālās ekonomiskās zonas teritorijas attīstības stratēģija, vīzija, mērķi un uzdevumi, kā arī izstrādāts detalizēts rīcības plāns Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldei 2023. – 2035.gadam.
- Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde ir augstākā kolektīvā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas uzraudzības un pārvaldes institūcija, kuras funkcijas un pienākumi galvenokārt ir noteikti Liepājas speciālās ekonomiskās zonas likumā un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes nolikumā.
- Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdē ir 9 valdes locekļi: 3 Liepājas pilsētas domes un 3 Liepājas komersantu pārstāvji, kurus amatā ieceļ un no amata atbrīvo ar Liepājas pilsētas domes lēmumu, un 3 valsts interešu pārstāvji, kuri deleģēti no Satiksmes ministrijas, Finanšu ministrijas un Ekonomikas ministrijas un kurus amatā uz 5 gadu termiņu ieceļ un no amata atbrīvo Latvijas Republikas Ministru kabinets.
- Vairāk par Liepājas speciālās ekonomiskās zonu, tās pārvaldi, struktūru, funkcijām un citiem aktuālajiem jautājumiem skatīt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas tīmekļa vietnē.
Valdes locekļa amata kandidātiem/-tēm izvirzāmās obligātās prasības:
- nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo;
- akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība atbilstoši kompetences jomai – ostu vadībā, transporta pakalpojumos un loģistikā, biznesa vadībā, ekonomikā vai tiesību zinātnēs (pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība netiek ņemta vērā);
- valsts valodas prasmes C1 līmenī un angļu valodas prasmes ne zemākas par B2 līmeni atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei;
- darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā), kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa amata uzdevumus un kas atbilst vismaz vienai no šādām prasībām:
- vismaz triju gadu pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) lielas ostas valdes locekļa amatā vai vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes vai padomes locekļa amatā;
- vai vismaz triju gadu pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) vadošā amatā (iestādes vadītājs vai tā vietnieks) valsts vai pašvaldības institūcijā;
- vai vismaz triju gadu darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) jautājumos, kas saistīti ar ostas pakalpojumu sniegšanu;
- vai praktiska pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) uzņēmumu un komandas vadībā, risku pārvaldībā, investīciju piesaistē, stratēģijas izstrādē un īstenošanā, korporatīvās pārvaldības jautājumos, iesaistīto pušu vadībā;
- pieredze ar (≥ 5 milj. EUR) investīciju programmu piesaisti un projektu vadību vai pārraudzību, vēlams ar Eiropas Savienības finanšu instrumentu izmantošanu;
- pieredze pārstāvot uzņēmumu vai institūciju starptautiskās misijās, izstādēs, konferencēs u.c., prasme prezentēt uzņēmuma viedokli un sadarboties ar iesaistītajām pusēm.
Kandidātiem/-tēm nepieciešamās zināšanas, izpratne un pieredze:
- izpratne un zināšanas transporta un loģistikas jomā, ostu pakalpojumu sniegšanas jautājumos, uzņēmumu un komandas vadībā, risku pārvaldībā, finanšu ilgtspējas un pārvaldības jautājumos, investīciju piesaistē, sankciju risku novēršanas jautājumos, korporatīvās pārvaldības jautājumos, iesaistīto pušu vadībā, stratēģijas izstrādē un īstenošanā;
- spējas definēt stratēģisko vīziju, izvirzīt mērķus un uzraudzīt to izpildi;
- prasmes skaidri paust viedokli, prezentēt, argumentēt, pārliecināt, veidot konstruktīvu diskusiju, pārstāvēt un komunicēt ar iesaistītajām pusēm un medijiem;
- motivācija ieņemt Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu.
Kandidātiem/-tēm nepieciešamās kompetences:
- komandas vadīšana un līderība;
- orientācija uz rezultātu sasniegšanu;
- lēmumu pieņemšana un atbildība;
- pārmaiņu vadīšana;
- pozitīvu attiecību veidošana un uzturēšana.
Īpašie nosacījumi kandidātiem/-tēm:
- valdes locekļa amatam piemērojams valsts amatpersonas statuss un tam noteiktie ierobežojumi;
- jānodrošina atbilstība likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām.
Mēneša atalgojums: 3536 euro (trīs tūkstoši pieci simti trīsdesmit seši euro, 00 centi) pirms nodokļu nomaksas.
Kandidātus/-tes lūdzam iesniegt šādus dokumentus:
- elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikumu (motivācijas vēstuli), iekļaujot informāciju, kas apliecina konkursa sludinājumā norādītās pieredzes, prasmju un citu prasību atbilstību valdes locekļa amatam;
- dzīves gaitas un darba pieredzes aprakstu (Curriculum Vitae), kurā iekļauta informācija vismaz par: izglītību (norādot izglītības iestādi, izglītības iegūšanas gadu, iegūto kvalifikācijas līmeni), profesionālo darba pieredzi (norādot darba vietas nosaukumu, nepieciešamo informāciju par darba vietu, ieņemamo amatu, attiecīgās darba pieredzes gūšanas laiku, ilgumu, pieredzes jomu un galvenos pienākumus, vadīto darbinieku skaitu), pieredzi šim konkursam noteiktajās jomās, kā arī pašvērtējumu par valodu zināšanām un kontaktinformāciju (elektroniskā pasta adresi, telefona numuru) (lūdzam lejupielādēt un izmantot sludinājumam pievienoto CV formu);
- prezentāciju ar stratēģisko redzējumu par Liepājas speciālās ekonomiskās zonas galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot priekšlikumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības un korporatīvās pārvaldības pilnveidošanai, un saiknes nodrošināšanai ar Satiksmes ministriju valsts interešu pārstāvēšanai, tostarp konkrētus priekšlikumus Liepājas speciālās ekonomiskās zonas galvenajām attīstības iespējām tuvāko 5 gadu laikā (prezentācijas formāts – PowerPoint vai PDF; prezentācijas apjoms – ne vairāk kā 10 slaidi; prezentācijas ilgums – ne vairāk kā 15 minūtes);
- augstāko izglītību apliecinošu dokumentu kopijas (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno Akadēmiskās informācijas centra izziņu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā);
- apliecinājumu (lūdzam lejupielādēt un izmantot sludinājumam pievienoto apliecinājuma formu);
- profesionālo kvalifikāciju un citas prasmes apliecinošu dokumentu (sertifikātu) kopijas (ja attiecināms);
- valodu prasmes apliecinošu dokumentu kopijas (ja attiecināms);
- citus dokumentus, kurus kandidāts/-te uzskata par nepieciešamu pievienot.
Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2025.gada 31.jūlijam (ieskaitot), sūtot elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, vai rakstveidā parakstītus un ieskenētā veidā nosūtot uz e-pasta adresi: personals@sam.gov.lv ar norādi “Pieteikums konkursam uz Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes locekļa amatu”.
Lūgums visus iesniedzamos dokumentus un pievienotās kopijas parakstīt ar vienu elektronisko parakstu.
E-pasta adrese: personals@sam.gov.lv
Adrese: Rīga, Emīlijas Benjamiņas iela 3
Tālrunis uzziņām: 67028218
Pamatojoties uz Fizisko personu datu apstrādes likuma 25. panta pirmo daļu, informējam: pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi. Personas datu apstrādes pārzinis ir Satiksmes ministrija, kontaktinformācija: Rīga, Emīlijas Benjamiņas iela 3, LV-1743, e-pasts: satiksmes.ministrija@sam.gov.lv.
Jums ir tiesības atsaukt savu piekrišanu personas datu apstrādē jebkurā laikā, rakstot pieprasījumu uz satiksmes.ministrija@sam.gov.lv (ja vēlaties, lai Satiksmes ministrija pārtrauc Jūsu datu apstrādi).
*Vidēja vai liela kapitālsabiedrība: ja kapitālsabiedrība pārsniedz vismaz divas no trim šādām kritēriju robežvērtībām: bilances kopsumma virs 4 000 000 euro; neto apgrozījums virs 8 000 000 euro; vidējais darbinieku skaits pilnā pārskata gadā, kas sakrīt ar kandidāta pieredzes gadu/-iem, virs 50.