Nozares ziņas Autoceļi

Uz Daugavpils šosejas (A6) pie Pļaviņām posmā no Pļaviņu dolomīta šķembu karjera līdz autoceļu A6, P37 un V772 satiksmes mezglam – rotācijas aplim (118,49.–128,97. km) sāk atjaunot segumu, bet pašā satiksmes mezglā notiek pārbūves darbi. Remontdarbi turpinās arī uz  pārvada pār dzelzceļu Daugavpils šosejas 124. kilometrā.

Seguma atjaunošanas posmā braukšanas ātruma ierobežojums ir 70 un 50 km/h, bet satiksmes mezglā un uz pārvada – 30 km/h. Platuma ierobežojums – 3 un 3,5 m, uz dzelzceļa pārvada ieviesta reversās kustība.

Patlaban būvdarbu posmu no dzelzceļa pārvada līdz dolomīta karjeram var izbraukt 15 minūtēs, bet vēlāk autovadītājiem būs jārēķinās ar ilgāku laiku ceļā. Plānots, ka visi minētie darbi tiks pabeigti šogad.

Plānojot maršrutus pa Daugavpils šoseju, jārēķinās, ka ceļu būvdarbi notiek arī Lielvārdē (51,30.–56,70. km), to izbraukšanai jāplāno pusstunda, bet no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,20.–116,05. km), kur ierīko transportlīdzekļu vidējā ātruma kontroles iekārtas, atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz 70 un 50 km/h.

Aicinām autovadītājus būt atbildīgiem un ievērot visus būvdarbu posmos noteiktos satiksmes ierobežojumus!

Posmā no Pļaviņu dolomīta šķembu karjera līdz rotācijas aplim (118,49.–128,97. km) likvidēs iesēdumus un plaisas, veiks izlīdzinošo frēzēšanu un noslēgumā ieklās jaunu asfaltbetona saistes un dilumkārtu.

Satiksmes mezgls Rīga–Daugavpils–Krāslava–Baltkrievijas robeža (Patarnieki) (A6) / Pļaviņas (Gostiņi)–Madona–Gulbene (P37) / Apšusala–Vilkukrogs (V772) tiks pārbūvēts atbilstoši standarta prasībām, jo vēsturiski tas bija ļoti liels, līdz ar to gan iebraucot, gan izbraucot no tā bieži netika ievērots dalījums joslās, kā rezultātā notika satiksmes negadījumi.

Pārbūvējot paredzēts likvidēt nevajadzīgās nobraukšanas/uzbraukšanas joslas un mezglu zonās – atsevišķi zemākas kategorijas pieslēgumi.

Dzelzceļa pārvada (A6, 124. km) balsti un sijas tiks saglabāti, bet savu laiku nokalpojušo pārvada laiduma konstrukciju demontē. Tiks izbūvēta jauna betona plātne, hidroizolācija, ietves, metāla aizsargbarjeras, kāpnes tilta pieejās un ūdens atvades sistēma, jaunajā brauktuvē ieklās asfaltbetona segumu divās kārtas.

Būvdarbus visos trīs objektos veic SIA SC grupa, būvuzraudzību nodrošina SIA Ceļu inženieri. Līgumcena seguma pārbūves būvdarbiem ir 3 822 781,66 (ar PVN), dzelzceļa pārvada būvdarbiem – 1 053 229,60 (ar PVN), satiksmes mezgla būvdarbiem – 1 334 506,13 (ar PVN). Pārbūves projekta autors pārvadam pār dzelzceļu ir SIA Projekts 3, autoceļu A6, P37 un V772 satiksmes mezglam – SIA Projekts EAE.

 

Informāciju sagatavoja
VSIA Latvijas Valsts ceļi 
Komunikācijas daļa