Jaunumi

Rīgas centrālā dzelzceļa mezgla brīvtelpai zem platformām un sliežu ceļiem prioritāri jānodrošina reģionālā un pilsētas sabiedriskā transporta vajadzības sinerģijā ar dzelzceļu, šodien secināja Satiksmes ministrijā (SM) izveidotā Ilgtspējīgas attīstības konsultatīvā koordinācijas padomeRail Balticaprojekta sniegto papildu iespēju realizēšanai Rīgā.

“Rail Baltica ir gadsimta projekts un tam ir jābūt īstenotam laikā un telpā, lai rīdziniekiem tas būtu maksimāli izdevīgs. Visām iesaistītajām pusēm ir jāprot izmantot dotās iespējas un ko projekts dos gan valstij un tautsaimniecībai, gan arī Rīgai,” atklājot sanāksmi, norādīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš arī minēja, ka plānotā Rīgas Centrālā dzelzceļa mezgla pārbūve jāvērtē kā nozīmīga iespēja Latvijas galvaspilsētā izveidot starptautisku mobilitātes centru un multimodālu transporta mezglu.

Padome, izvērtējot teritorijas jeb brīvtelpu zem Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas platformām un estakādēm, tajā skaitā, Rīgas Starptautiskajai autoostai piegulošo zem-estakādes telpu un teritorijas tirdzniecības centra “Titāniks” vietā, vienojās, ka ātrākai lēmumu pieņemšanai par praktiskiem zemes īpašumu tiesību, apsaimniekošanas u.c. jautājumiem, nepieciešams izveidot iesaistīto institūciju ekspertu grupu atsevišķā formātā un līmenī.

Diskutējot par teritoriju zem estakādes pie Rīgas Starptautiskās autoostas, tika atbalstīts lēmums, ka nākotnē šo telpu varētu izmantot reģionālo un starptautisko pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai.

Savukārt teritorijā, kas atbrīvosies pašreizējā tirdzniecības centra "Titāniks" vietā un pie 13.janvāra ielas, Rīgas pilsētas pašvaldība iecerējusi izveidot labiekārtotu publisko ārtelpu.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora p.i. I. Purmale informēja par Rīgas pašvaldības lokālplāna projektā paredzētajiem pašvaldības infrastruktūras risinājumiem.

SM valsts sekretāra pienākumu izpildītāja Ligita Austrupe informēja, ka līdz šim Latvija ir nodrošinājusi visu projektam Rail Baltica nepieciešamo priekšfinansējumu. Vienlaikus līdz ar ilgtermiņa budžeta izstrādi jāveic aktīva dalība diskusijās par jauno Eiropas Savienības budžetu un arī gaidāmajās diskusijās par projekta finansējumu Eiropas Savienībā. Rail Baltica projekts ir valdības prioritāšu sarakstā, un tiek veikti visi pasākumi, lai to veiksmīgi īstenotu - līdz šim Latvijas aktivitātēm ir nodrošināti 289 miljoni eiro, un plānots, ka šī gada februārī iesniegs nākamos Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta pieteikumus, norādīja L. Austrupe.

Sēdē piedalījās pārstāvji no Kultūras ministrijas, Finanšu ministrijas, Rīgas domes, AS “RB Rail”, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas”, Rīgas pilsētas arhitekts, Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes, Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldes, Latvijas Teritoriālplānotāju asociācijas, Latvijas Universitātes, Satiksmes ministrijas un kapitālsabiedrību vadība, kā arī Āgenskalna apkaimes biedrība, Torņakalna attīstības biedrība un apvienība “Pilsēta cilvēkiem”.

Kā zināms, šajā laika posmā Rail Baltica projekts no plānošanas pārliecinoši iegājis būvprojektēšanas fāzē, tāpēc jo svarīgāka ir sinerģija starp iesaistītajām pusēm sekmīga Rail Baltica projekta īstenošanai – valsts un Rīgas pilsētas institūciju sadarbība, operatīva informācijas un viedokļu apmaiņai un kvalitatīvu lēmumu pieņemšana.

Informāciju sagatavoja:

Iveta Kancēna

Komunikācijas nodaļa

Tālr: 67028003