RB Estonia

Igaunijas vēsturē ir parakstīts līdz šim lielākais infrastruktūras būvniecības līgums. Šodien tika noslēgti līgumi ar diviem starptautiskiem konsorcijiem, kas uzņemsies divu nozīmīgu Igaunijas pamattrases posmu izbūvi. Tādējādi visa Igaunijas pamattrases daļa tagad ir līgumiski nodrošināta, un projekts pārliecinoši virzās uz mērķi līdz 2030. gadam uzsākt ātrgaitas dzelzceļa satiksmi starp Tallinu un Varšavu. Sadarbība ar pasaules vadošajiem būvniecības nozares uzņēmumiem ne tikai nodrošina augstākās klases inženiertehnisko pieredzi Igaunijā, bet arī rada jaunas iespējas vietējiem uzņēmumiem.

"Šie līgumi iezīmē jaunu posmu Rail Baltica īstenošanā, jo visa Igaunijas pasažieru trases daļa tagad ir līgumiski apstiprināta un atrodas būvniecības procesā. Šis ir brīdis, kad vīzija uz papīra pārtop reālā būvniecībā visā Igaunijas pamattrases garumā," sacīja Anvars Salomets, Rail Baltic Estonia, kas ir projekta īstenotājs Igaunijā, izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs.

"Man ir prieks redzēt lielu interesi par iepirkumu. Fināla kārtu izturēja pieredzējuši starptautiski konsorciji. Tas apliecina, ka Rail Baltica ir pievilcīgs un stratēģiski nozīmīgs projekts arī pasaules vadošajiem infrastruktūras uzņēmumiem," sacīja Igaunijas infrastruktūras ministrs Kuldars Leiss. "Rail Baltica nav tikai dzelzceļa līnija – tā ir būtiska investīcija Igaunijas drošībā un ekonomiskajā vidē, stiprinot mūsu saikni ar Eiropu. Mūsu mērķis ir pabeigt Rail Baltica laikā, un šodien parakstītais līgums ir nozīmīgs solis šajā virzienā."

Līguma partneri ir:

  • 1. posms (1. alianse): GRK Eesti AS, GRK Suomi Oy, AS Merko Ehitus Eesti, NGE CONTRACTING, Sweco Finland Oy, Sweco Sverige AB, TSO SAS.
  • 2. posms (2. alianse): Bouygues Travaux Publics, Budimex S.A., INGEROP Conseil et Ingenierie (ICI), KMG Infra OÜ, WSP Finland Oy.

Līgumu kopējā aplēstā vērtība ir 726 miljoni eiro. Tomēr, ņemot vērā iespēju iepirkt stratēģiskos materiālus, piemēram, sliedes, gulšņus, pārslēgus un šķembas, kopējā summa var sasniegt līdz 932 miljoniem eiro.

Pirmais alianses līgums ietver sliežu ceļa virskārtas darbus posmā Ülemiste–Pērnava, kā arī gan uzbēruma, gan sliežu ceļa virskārtas darbus posmā Tootsi–Pērnava. Tā aplēstā vērtība ir 394 miljoni eiro. Šīs alianses vadošais partneris ir GRK Suomi Oy. Otrais līgums aptver pilnu projektēšanu un būvniecību posmā Pērnava–Ikla, un tā vērtība ir 332 miljoni eiro. Šīs alianses vadošais partneris ir Bouygues Travaux Publics.

Pēc līgumu parakstīšanas sāksies aptuveni vienu gadu ilgs attīstības posms. Šajā laikā alianses izstrādās detalizētus darba plānus, nodrošinās nepieciešamos resursus, pabeigs tehnisko risinājumu izstrādi un izveidos būvniecības grafikus. Aktīvā būvniecība ir plānota pēc šī posma noslēguma.

Līgumu finansēs Igaunijas valsts, daļēji izmantojot siltumnīcefekta gāzu emisiju kvotu tirdzniecības shēmas līdzekļus.

Informāciju sagatavoja: Rail Baltic Estonia

Saistītas tēmas

Nozares ziņas Rail Baltica