Pērn uz ceļiem Latvijā bija mazāk bojāgājušo. Valsts policija saka, ka tas ir labi, bet vēl ir daudz darāmā. Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Andulis Židkovs saka, ka drošības iestādēm ir jāsadarbojas, lai uzlabotu situāciju.

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē eksperti runāja par ceļu drošību. Viņi teica, ka 2024. gadā ir mazāk negadījumu un bojāgājušo nekā iepriekšējos gados. Viņi arī prezentēja pētījumu par smagiem negadījumiem. Padome atbalstīja 34 dažādus drošības pasākumus, piemēram, informatīvas kampaņas un mācības, kam piešķirti 2.9 miljoni eiro no apdrošinātājiem.

Valsts policija ziņo, ka 2024. gadā ir mazāk ceļu satiksmes negadījumu nekā 2023. un 2022. gadā. Samazinājies arī smagi ievainoto un bojāgājušo skaits. Mazāk ir arī reibumā esošo vadītāju. 2024. gadā 111 cilvēki zaudēja dzīvību negadījumos, tostarp 33 vadītāji un 33 gājēji.

2024. gadā samazinājies administratīvo pārkāpumu skaits, bet pieaudzis pārkāpumu skaits par ātruma pārsniegšanu un drošības jostu nelietošanu. Policija izmanto netrafarētas automašīnas un ātruma mērīšanas iekārtas, lai pieķertu pārkāpējus.

Latvijas Valsts ceļi ziņo, ka pērn uz valsts autoceļiem bija mazāk bojāgājušo nekā 2023. gadā. Visbiežāk cilvēki gāja bojā sadursmēs. Pētījums par smagiem negadījumiem rāda, ka galvenie cēloņi ir ātruma pārsniegšana un reibums.

Rīgas Tehniskā universitāte piedāvā vairākus risinājumus negadījumu mazināšanai, piemēram, ceļu apgaismojumu un ātruma uzraudzību.

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdi vadīja Andulis Židkovs, un tajā piedalījās dažādu iestāžu pārstāvji. Padome darbojas saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem. Papildu informācija pieejama Satiksmes ministrijas mājaslapā.