Meklējot risinājumu iedzīvotāju mobilitātes nodrošināšanai saistībā ar Altonavas satiksmes pārvada slēgšanu, kā viens no variantiem tika izskatīts pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves izbūve Ojāra Vācieša ielā. Izvērtējot faktiskos apstākļus pārbrauktuves izbūves iespējai, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija (VDZTI) secinājusi, ka konkrētajā vietā pārbrauktuve, pat to aprīkojot ar signalizācijas ierīcēm – barjerām un luksoforiem, radītu kritiskus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem - gan vilcienu satiksmes lietotājiem, gan autotransporta satiksmes dalībniekiem.
“Jebkura infrastruktūra prasa gan uzturēšanu, gan savlaicīgu pilsētas satiksmes attīstības plānošanu, kas ir konkrētās pašvaldības atbildība. Mēs nedrīkstam pieņemt prettiesiskus lēmumus, kas apdraud iedzīvotāju drošību. Piekrītam, ka jāmeklē risinājumi, bet alternatīvām primāri jābūt drošām un atbilstošām likumdošanas prasībām. Visas sabiedrības interesēs ir veidot drošus satiksmes risinājumus, nevis ignorēt paaugstinātus drošības riskus”, uzsver satiksmes ministrijas valsts sekretārs Andulis Židkovs.
Pašreiz Rīgas pilsētā daudzviet notiek ceļu remontdarbi, kas apgrūtina ikdienas pārvietošanos, vienlaikus lēmumus par satiksmes risinājumiem Rīgā, t.sk. arī par risinājumiem Altonavas ielas pārvada remonta laikā, pieņem pašvaldība. Konstruktīvam dialogam Satiksmes ministrija aicina pilsētas iedzīvotājus vērsties Rīgas pašvaldībā. Par dzelzceļa pārvadu iespējamo izveidi kā alternatīvu un ar to saistītiem drošības riskiem Rīgas valstpilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments ir informējis visas iesaistītās puses, t.sk. arī Rīgas domes deputātu Valdi Gavaru.
VDZTI izvērtējot situāciju saistībā ar Altonavas ielas pārvada remontu un ņemot vērā pieaugošo autotransporta satiksmes intensitāti Rīgas pilsētā, secināja, ka vienīgais drošais risinājums, kas viennozīmīgi ir visas sabiedrības interesēs, ir pārvads jeb divu līmeņu dzelzceļa šķērsojums, nevis pārbrauktuves ierīkošana Ojāra Vācieša ielā.
VDZTI, veicot izvērtējumu, secināja, ka konkrētajā vietā dzelzceļa sliežu ceļi nav pārredzami, lai autovadītājs savlaicīgi varētu pamanīt vilcienu vai vilciena mašīnists varētu savlaicīgi redzēt pārbrauktuvi. Redzamību ievērojami apgrūtina un drošības riskus palielina konkrētās vietas reljefs. Pārbrauktuve atrastos ieplakā un sliežu ceļa līknē, kā rezultātā autovadītājs varētu ieraudzīt un reaģēt tikai faktiski atrodoties uz pārbrauktuves, savukārt vilciena mašīnists pamanītu bīstamu situāciju uz pārbrauktuves tikai dažu desmitu metru attālumā, kas vilciena svara un inerces dēļ nedod nekādu iespēju to apturēt pirms šķēršļa uz pārbrauktuves. Atšķirībā no automašīnas, kurai bremzēšanas ceļš ir mērāms metros, vilciena bremzēšanas ceļš ir mērāms simtos metru.
Kopumā pagaidu dzelzceļa pārbrauktuves varētu būt kā iespējams risinājums autosatiksmes nodrošināšanai pārvadu remonta laikā (piem. Brasas ielas pārvada remonta laikā, kur gan reljefs nodrošina satiksmes dalībniekiem redzamību, gan vilcienu kustības intensitāte ir ievērojami mazāka). Savukārt Ojāra Vācieša ielas gadījumā, reljefa, redzamības un vilcienu kustības intensitātes dēļ, pārbrauktuves izbūve nav pieļaujama, jo tā kritiski apdraudētu visus satiksmes dalībniekus.
Tāpēc, lai nepieļautu, ka nedroša tilta konstrukcija tiek aizvietota ar vēl nedrošāku dzelzceļa pārbrauktuvi, VDZTI secināja, ka konkrētajā vietā pagaidu pārbrauktuve radītu kritiskus drošības riskus visiem satiksmes dalībniekiem: gan vilcienu satiksmes lietotājiem, gan autotransporta satiksmes dalībniekiem, un nav pieļaujama.