Pāriet uz lapas saturu
Satiksmes ministrija Satiksmes ministrija Satiksmes ministrija Satiksmes ministrija
Izvēlne
Atpakaļ
  • Par mums
    • Viegli lasīt
    • Mūsu cilvēki
    • Vadība
      • Satiksmes ministrs
    • Satiksmes ministrijas darbības stratēģija
    • Struktūra
    • Darbības jomas
    • Pakalpojumi
    • Padotības iestādes
      • VSIA "Autotransporta direkcija"
      • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
      • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"
      • AS "Pasažieru vilciens"
      • VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs"
      • VAS "Latvijas dzelzceļš"
      • VAS "Latvijas Gaisa satiksme"
      • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
      • VAS "Latvijas Pasts"
      • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
      • VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”
      • VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
      • AS "Ventas osta"
    • Vakances
      • Personāla politika
    • Publikācijas un pārskati
    • Pētījumi
    • Normatīvie akti
    • Trauksmes celšana
    • Ētika
    • Starptautiskā sadarbība
      • Atašeji
      • ASEM - Āzijas un Eiropas sanāksme
      • Satiksmes ministrijas sadarbība ar starptautiskajām organizācijām
    • Budžets un darba plāni
      • Informācija par 2025. gada budžetu
      • Informācija par 2024. gada budžetu
      • Informācija par 2023. gada budžetu
      • Informācija par iepriekšējo gadu budžetu
      • Darba plāni
      • Informācija par darba samaksu
    • Īpašumi
    • Iepirkumi
    • Projekti
  • Nozares politika
    • Aviācija
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
      • Licencētās aviokompānijas
      • Starptautiskās lidostas "Rīga" trokšņu stratēģiskā karte un trokšņu samazināšanas rīcības plāns
    • Autosatiksme
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
      • Trokšņu stratēģiskā karte un rīcības plāns trokšņu mazināšanai
      • Nacionālās piekļuves punkts
    • Dzelzceļš
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
      • Trokšņu stratēģiskā karte dzelzceļa līnijai
      • Dzelzceļa līnijas trokšņu samazināšanas rīcības plāns
      • Rail Baltica
        • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
        • Būtiskākie normatīvie akti
        • Aktualitātes
        • Finansējums
        • Informatīvie materiāli
        • Ziņu arhīvs
    • Jūrniecība
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
    • Pasts
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
      • Informatīvie materiāli
    • Elektroniskie sakari
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
      • Informatīvie materiāli
      • Ļoti augstas veiktspējas elektronisko sakaru tīklu attīstība Latvijā
    • Transporta loģistika
      • Nozares organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Statistika
      • Ostu regula Latvijā
    • Bīstamas kravas
      • Nozares organizācijas
      • Normatīvais regulējums
    • Sabiedriskais transports
      • Saistītās organizācijas
      • Būtiskākie normatīvie akti
      • Informācija sabiedriskā transporta pasažieriem
        • Sabiedriskā transporta pasažieru tiesības
      • Statistika
      • Vides mērķu projekti
  • Aktualitātes
    • Aktualitātes
    • Notikumu kalendārs
    • Foto, video un infografikas
      • Foto
      • Video
    • Interešu pārstāvības reģistrs
    • Sabiedrības līdzdalība
      • Izstrādē esošie attīstības plānošanas dokumenti un tiesību akti
      • Konsultatīvie formāti
        • Konsultatīvās padomes
        • Sabiedriskās apspriedes un publiskās apspriešanas
      • Starpinstitucionālās padomes
        • Ceļu satiksmes drošības padome
        • Autoceļu padome
        • Aviācijas nozares padome
        • Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome
        • Loģistikas padome
        • Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvā padome
        • Nacionālās enerģētikas un klimata padomes Ilgtspējīgas mobilitātes darba grupa
      • Sadarbība ar sabiedrības pārstāvjiem
    • Satiksmes ABC
  • Fondi un ES
    • Eiropas Savienība
      • ES tiesību akti
      • Eiropas Komisijas ģenerāldirektorāti
      • Eiropas Savienības Padome
      • Sabiedriskās apspriešanas
      • Sākotnējo pozīciju izstrāde
      • Apvienotās Karalistes izstāšanās no ES
      • Tehnisko noteikumu projekti
    • Atveseļošanas fonds
      • Atveseļošanas fonda projektu aktualitātes
      • Satiksmes ministrijas iesaiste Atveseļošanas fonda reformu īstenošanā
      • Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas modernizācija un zaļināšana
    • 2021.-2027.gada plānošanas periods
      • ES fondu 2021-2027 aktualitātes
      • Transporta un sakaru nozaru ES fondu investīciju prioritātes 2021.-2027.gada plānošanas periodā
      • Pāreja uz ilgtspējīgu un viedu mobilitāti un ilgtspējīgas TEN-T infrastruktūras izveide
      • Digitālās savienojamības nodrošināšana
    • 2014.-2020.gada plānošanas periods
      • ES fondu 2014-2020 aktualitātes
      • Atbalsta jomas
      • Iesaistītās iestādes
      • Saistošie dokumenti
      • Tehniskā palīdzība
      • Informatīvie materiāli
      • Vides mērķu projekti
    • Iepriekšējie periodi
      • TEN-T
        • Finanšu palīdzības mērķi un nosacījumi
        • Latvijas apstiprinātie projekti 2004 - 2006
        • Latvijas apstiprinātie projekti 2007 - 2013
        • Metodiskie dokumenti
        • Normatīvie dokumenti
      • 2007.-2013.gada plānošanas periods
        • Realizācija
        • Līgumu un pielikumu paraugi
        • Metodiskie norādījumi finansējuma saņēmējiem
        • Pētījumi
        • Jautājumi un atbildes
      • 2004.-2006.gada plānošanas periods
        • Kohēzijas fonds
        • ERAF
    • EISI/(CEF)
      • 2014.-2020.gada plānošanas periods
        • EISI (CEF) projektu iesniegumu konkursi (2014-2020)
        • EISI/(CEF) Apstiprinātie projekti
        • Informatīvie materiāli
        • Normatīvie akti
        • Praktiska diskusija par finansējuma piesaisti 21.10.2016
      • 2021.-2027.gada plānošanas periods
        • EISI (CEF) Projektu iesniegumu konkursi
        • EISI/(CEF) Apstiprinātie projekti
        • EISI/CEF projektu aktualitātes
        • Normatīvie dokumenti
  • Kontakti
    • Iestādes kontakti
    • Darbinieku kontakti
    • Struktūrvienības
  • Par mums Satiksmes ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta un sakaru nozarē. Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakšnozares, kā arī pasažieru pārvadājumu, tranzītpārvadājumu un bīstamo kravu pārvadājumu jomas. Autosatiksmes apakšnozare ietver autotransporta, autoceļu un ceļu satiksmes drošības jomas. Sakaru…
    • Viegli lasīt
    • Mūsu cilvēki Satiksmes ministrijas nozīmīgākais resurss ir tās darbinieki, līdz ar to ministrija nepārtraukti strādā pie darba vides attīstības, jaunu profesionāļu piesaistes un esošo darbinieku izaugsmes. Rūpes par to iekļautas ministrijas stratēģijā 2022. – 2027. gadam, tādējādi uzsverot darbinieka labbūtības nozīmi ministrijas darbā un mērķu sasniegšanā.
    • Vadība Satiksmes ministrijas vadība.
      • Satiksmes ministrs Satiksmes ministrs Atis ŠVINKA
    • Satiksmes ministrijas darbības stratēģija Informācija par Satiksmes ministrijas darbības stratēģiju.
    • Struktūra Satiksmes ministrijas struktūra.
    • Darbības jomas Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakšnozares, kā arī pasažieru pārvadājumu, tranzītpārvadājumu un bīstamo kravu pārvadājumu jomas. Autosatiksmes apakšnozare ietver autotransporta, autoceļu un ceļu satiksmes drošības jomas. Sakaru nozare ietver elektronisko sakaru un pasta apakšnozares.
    • Pakalpojumi Šajā sadaļā apkopota informācija par pakalpojumiem, ko iestāde klātienē vai elektroniskā veidā sniedz iedzīvotājiem un uzņēmumiem.
    • Padotības iestādes Informācija par ministrijas deleģēšanas līgumiem un padotībā esošajām valsts iestādēm, kā arī informācija par valsts kapitālsabiedrībām, kurās nozares ministrija ir kapitāldaļu turētāja.
      • VSIA "Autotransporta direkcija" VSIA “Autotransporta direkcija” ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. VSIA “Autotransporta direkcija” darbība saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu…
      • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" Valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) ir valsts akciju sabiedrība, kas saskaņā ar Ceļu satiksmes likumu un CSDD Statūtiem nodarbojas ar transportlīdzekļu reģistrāciju, autovadītāju kvalifikācijas eksāmenu pieņemšanu un vadītāja apliecību izsniegšanu, tehniskās apskates nodrošināšanu, veic ceļu drošības auditu un vispārēju…
      • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” īsteno Eiropas sliežu platuma valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras būvniecības pārraudzību atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām, tai skaitā uzkrāj, apkopo un sniedz informāciju politikas plānotājiem turpmākai nozares…
      • AS "Pasažieru vilciens" Akciju sabiedrība „Pasažieru vilciens” ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus visā Latvijas teritorijā pa dzelzceļu.
      • VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" VAS „Latvijas autoceļu uzturētājs” ir stratēģisks valsts autoceļu infrastruktūras uzturēšanas uzņēmums, kas nodrošina valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu un veikšanu, pašvaldību maģistrālo, tranzītu ielu un citu autoceļu ikdienas uzturēšanu, kā arī veic būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts…
      • VAS "Latvijas dzelzceļš" VAS „Latvijas dzelzceļš” ir publiskās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs. VAS „Latvijas dzelzceļš” veic dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, nodrošina vilcienu kustību, nodrošina attiecīgo pamatlīdzekļu uzturēšanu un atjaunošanu, izstrādā investīciju projektus un iegulda līdzekļus infrastruktūras attīstībā, piesaistot Eiropas Savienības fondu un…
      • VAS "Latvijas Gaisa satiksme" VAS “Latvijas gaisa satiksme” pamatdarbības veids ir Latvijas Republikas gaisa telpas izmantošana un gaisa satiksmes organizēšana, īstenojot sabiedrības intereses, sniedzot drošus aeronavigācijas pakalpojumus, ievērojot gaisa satiksmes vadības drošības starptautisko un valsts standartu prasības, vienlaikus izpildot gan militāro, gan civilo operatoru…
      • VSIA "Latvijas Jūras administrācija" VSIA “Latvijas Jūras administrācija” rūpējas, lai Latvijas karoga kuģi atbilst augstiem drošības un tehniskajiem standartiem. Mūsu valsts ostas un kuģi tajās tiek ekspluatēti droši, kuģu ceļi ir pilnībā uzmērīti un aprīkoti ar moderniem navigācijas līdzekļiem, Latvijas jūrnieku kvalifikācija un kompetence ir viena no augstākajām starp ES dalībvalstīm. …
      • VAS "Latvijas Pasts" VAS “Latvijas Pasts” nodrošina kvalitatīvus pasta pakalpojumus visā Latvijas teritorijā. Latvijas Pasts ir moderns, uz biznesa pamatiem balstīts uzņēmums, kas efektīvi konkurē pasta pakalpojumu tirgū ar stabilu reputāciju, augstiem klientu apkalpošanas standartiem un motivētiem darbiniekiem.
      • VSIA "Latvijas Valsts ceļi" Valsts akciju sabiedrība „Latvijas Valsts ceļi” pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē tam piešķirto finansējumu, plāno un vada valsts autoceļu tīkla uzturēšanu un attīstību, organizē valsts pasūtījumu valsts autoceļu tīklā veicamajiem darbiem un pakalpojumiem, pasūta un vada valsts autoceļu tīkla standartu un tehnisko noteikumu projektu izstrādi, uztur…
      • VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” ir viens no vadošajiem elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem Latvijā, nodrošinot kvalitatīvus un drošus telekomunikāciju risinājumus nozīmīgākajiem Latvijā pārstāvētajiem mobilo sakaru, interneta un telekomunikāciju operatoriem, kā arī valsts institūcijām. VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas…
      • VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" VAS „Starptautiskā lidosta „Rīga”” ir Baltijas reģiona galvenais gaisa satiksmes centrs, kas nodrošina sabiedrības interešu īstenošanu regulāro starptautisko pasažieru, kravas un pasta gaisa pārvadājumos uz Eiropas un citām pasaules valstu pilsētām, kā arī nodrošina pakalpojumus valsts drošības jautājumos, kas saistīti ar militārās aviācijas gaisa kuģu…
      • AS "Ventas osta" Informācija par AS "Ventas osta".
    • Vakances Priecājamies par Jūsu interesi pievienoties iestādes komandai! Šeit atrodama informācija par brīvajām darba vietām un amatu konkursiem iestādē.
      • Personāla politika Informācija par Satiksmes ministrijas personāla politiku.
    • Publikācijas un pārskati Reizi gadā iestāde sagatavo publisko pārskatu par tās darbības rezultātiem iepriekšējā kalendārajā gadā. Publiskajos pārskatos ir pieejama apkopojoša informācija par iestādes mērķiem un darba rezultātiem, par finansējuma izlietojumu, kā arī plānotās prioritātes nākamajam gadam. Sadaļā pieejami arī pētījumi, statistika, faktu lapas u.c.
    • Pētījumi Pētījumi par transporta un sakaru nozarēm.
    • Normatīvie akti Satiksmes ministrijas darbību reglamentējošie normatīvie akti.
    • Trauksmes celšana Trauksmes celšanas likums, kas stājās spēkā 2019. gada 1. maijā, nosaka ikvienam tiesības celt trauksmi publiskajā un privātajā sektorā par darba vidē novērotu sabiedrības interešu apdraudējumu.
    • Ētika Satiksmes ministrijas Ētikas kodekss.
    • Starptautiskā sadarbība Lai nodrošinātu efektīvāku informācijas apriti starp Satiksmes ministriju un transporta un sakaru nozarē strādājošajiem komersantiem un nevalstiskajām organizācijām, aicinām ikvienu nozares pārstāvi izteikt savu viedokli par aktuāliem sadarbības jautājumiem ar ārvalstīm.
      • Atašeji Atašeji nodrošina Satiksmes ministrijas un tās padotības iestāžu, kapitālsabiedrību, kurās ministrija ir valsts kapitāla daļu turētāja, interešu pārstāvēšanu Latvijas Republikas vēstniecībās akreditācijas valstīs.
      • ASEM - Āzijas un Eiropas sanāksme Āzijas un Eiropas sanāksme (ASEM) ir neformāls dialoga un sadarbības forums, kas dibināts 1996.gadā, apvienojot 53 partnerus: 30 Eiropas un 21 Āzijas valstis, Eiropas Savienību un ASEAN sekretariātu. Tās galvenais mērķis ir nodrošināt platformu politiskā dialoga veicināšanai, ekonomiskās sadarbības stiprināšanai un globālo problēmu risināšanai Eirāzijas…
      • Satiksmes ministrijas sadarbība ar starptautiskajām organizācijām Informācija par Satiksmes ministrijas sadarbību ar starptautiskajām organizācijām.
    • Budžets un darba plāni Informācija par iestādes gada plānotajiem budžeta ieņēmumiem un izdevumiem, kā arī par iestādes amatpersonu un darbinieku atalgojumu.
      • Informācija par 2025. gada budžetu
      • Informācija par 2024. gada budžetu
      • Informācija par 2023. gada budžetu Informācija par 2023. gada budžetu.
      • Informācija par iepriekšējo gadu budžetu
      • Darba plāni
      • Informācija par darba samaksu Satiksmes ministrijas amatpersonu darba samaksas un sociālo garantiju noteikšanas kritēriji.
    • Īpašumi Informācija par iestādei piederošajiem un nomātajiem nekustamajiem īpašumiem tās funkciju nodrošināšanai.
    • Iepirkumi Šeit publicēta informācija par plānotajiem, jaunajiem un pārtrauktajiem iepirkumiem, to dokumentācija, kā arī iepirkuma līgumi.
    • Projekti Aktuālie projekti Satiksmes ministrijā.
  • Nozares politika Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakšnozares, kā arī pasažieru pārvadājumu, tranzītpārvadājumu un bīstamo kravu pārvadājumu jomas. Autosatiksmes apakšnozare ietver autotransporta, autoceļu un ceļu satiksmes drošības jomas. Sakaru nozare ietver elektronisko sakaru un pasta apakšnozares.
    • Aviācija Aviācijas apakšnozares raksturojums un aktualitātes.
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Aviācijas apakšnozares iestādes, uzņēmumi un organizācijas.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti aviācijas apakšnozarē.
      • Statistika Statistika aviācijas apakšnozarē.
      • Licencētās aviokompānijas Informācija par licencētajām aviokompānijām.
      • Starptautiskās lidostas "Rīga" trokšņu stratēģiskā karte un trokšņu samazināšanas rīcības plāns Informācija par AS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" trokšņu stratēģisko karti un trokšņu samazināšanas rīcības plānu.
    • Autosatiksme Autosatiksmes apakšnozares raksturojums un aktualitātes.
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Autosatiksmes apakšnozares iestādes, uzņēmumi un organizācijas.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti autosatiksmes apakšnozarē.
      • Statistika Statistika autosatiksmes apakšnozarē.
      • Trokšņu stratēģiskā karte un rīcības plāns trokšņu mazināšanai Informācija par trokšņu stratēģiskajām kartēm un rīcības plānu trokšņu mazināšanai.
      • Nacionālās piekļuves punkts
    • Dzelzceļš Dzelzceļa apakšnozares raksturojums un aktualitātes.
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Dzelzceļa apakšnozares iestādes, uzņēmumi un organizācijas.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti dzelzceļa apakšnozarē.
      • Statistika Statistika dzelzceļa apakšnozarē.
      • Trokšņu stratēģiskā karte dzelzceļa līnijai Informācija par trokšņu stratēģisko karti dzelzceļa līnijai.
      • Dzelzceļa līnijas trokšņu samazināšanas rīcības plāns Informācija par rīcības plānu dzelzceļa līnijas trokšņu samazināšanai.
      • Rail Baltica Rail Baltica ir Eiropas standarta platuma 1435mm Transeiropas transporta tīkla Ziemeļjūras – Baltijas koridora transporta sistēmas elements – jauna, ātrgaitas, elektrificēta, ar Eiropas Dzelzceļa satiksmes vadības sistēmu ERTMS aprīkota div-ceļu dzelzceļa līnija no Tallinas līdz Lietuvas–Polijas robežai, kas tālāk tiek savienota ar modernizētu, Rail Baltica…
        • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Rail Baltica izbūvē iesaistītās iestādes, uzņēmumi un organizācijas.
        • Būtiskākie normatīvie akti Ar Rail Baltica saistītie būtiskākie normatīvie akti.
        • Aktualitātes Ar Rail Baltica saistītās aktualitātes.
        • Finansējums Rail Baltica projektu finansē trīs Baltijas valstis – Igaunija, Latvija un Lietuva – līdztekus Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumam līdz 85% no kopējām attiecināmajām izmaksām, kas tiek piešķirts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI/(CEF) līdzekļiem.
        • Informatīvie materiāli Rail Baltica informatīvie materiāli.
        • Ziņu arhīvs Rail Baltica ziņu arhīvs.
    • Jūrniecība Jūrniecības apakšnozares raksturojums un aktualitātes.
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Iestādes, uzņēmumi un organizācijas jūrniecības apakšnozarē.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti jūrniecības apakšnozarē.
      • Statistika Statistika jūrniecības apakšnozarē.
    • Pasts Pasta apakšnozares raksturojums un aktualitātes.
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Iestādes, uzņēmumi un organizācijas pasta apakšnozarē.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti pasta apakšnozarē.
      • Statistika Statistika pasta apakšnozarē.
      • Informatīvie materiāli Informatīvie materiāli par pasta apakšnozari.
    • Elektroniskie sakari Elektronisko sakaru apakšnozares raksturojums un aktualitātes.
      • Iestādes, uzņēmumi, organizācijas Iestādes, uzņēmumi un organizācijas elektronisko sakaru apakšnozarē.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti elektronisko sakaru apakšnozarē.
      • Statistika Statistika elektronisko sakaru apakšnozarē.
      • Informatīvie materiāli Informatīvie materiāli par elektronisko sakaru apakšnozari.
      • Ļoti augstas veiktspējas elektronisko sakaru tīklu attīstība Latvijā 5G infrastruktūras izvēršana ir viens no pamatelementiem ES savienojamības nodrošināšanai un konkurētspējas uzlabošanai, no kā labumu gūtu kā patērētāji, tā arī uzņēmēji visdažādākajās nozarēs. Tiek lēsts, ka ieguvumi no 5G ieviešanas četrās izpētītajās rūpniecības nozarēs var sasniegt 113,1 miljardu eiro gadā.
    • Transporta loģistika Transporta loģistikas jomas raksturojums un aktualitātes.
      • Nozares organizācijas Organizācijas tranzīta jomā.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti tranzīta jomā.
      • Statistika Statistika tranzīta jomā.
      • Ostu regula Latvijā Kopš 2019.gada 24.marta ir spēkā un tieši piemērojama Eiropas Parlamenta un Padomes Regula, ar ko izveido ostas pakalpojumu sniegšanas sistēmu un kopīgos noteikumus par ostu finanšu pārredzamību.
    • Bīstamas kravas Bīstamo kravu jomas raksturojums un aktualitātes.
      • Nozares organizācijas Organizācijas bīstamo kravu jomā.
      • Normatīvais regulējums Normatīvais regulējums bīstamo kravu jomā.
    • Sabiedriskais transports Sabiedriskā transporta jomas raksturojums un aktualitātes.
      • Saistītās organizācijas Organizācijas sabiedriskā transporta jomā.
      • Būtiskākie normatīvie akti Būtiskākie normatīvie akti sabiedriskā transporta jomā.
      • Informācija sabiedriskā transporta pasažieriem Informācija par pasažieru tiesībām un pienākumiem.
        • Sabiedriskā transporta pasažieru tiesības Informācija par sabiedriskā transporta pasažieru tiesībām
      • Statistika Statistika par sabiedriskā transporta pakalpojumiem.
      • Vides mērķu projekti Pētījumu, novērtējumu un saistītās dokumentācijas izstrāde ilgtspējīga, integrēta un koordinēta multimodāla sabiedriskā transporta plāna priekšlikuma sagatavošanai Rīgas metropoles areālā.
  • Aktualitātes Satiksmes ministrijas, kā arī transporta un sakaru nozares aktualitātes.
    • Aktualitātes Informācija par Satiksmes ministrijas jaunumiem.
    • Notikumu kalendārs Satiksmes ministrijas notikumu kalendārs.
    • Foto, video un infografikas Satiksmes ministrijas foto, video un infografiku arhīvs.
      • Foto Satiksmes ministrijas fotoarhīvs vietnē "Flickr".
      • Video Satiksmes ministrijas video arhīvs vietnē "Youtube".
    • Interešu pārstāvības reģistrs
    • Sabiedrības līdzdalība Iespēja iedzīvotājiem un nevalstiskajām organizācijām iesaistīties politikas veidošanas procesā un regulējuma izstrādē.
      • Izstrādē esošie attīstības plānošanas dokumenti un tiesību akti Izstrādē esošie attīstības plānošanas dokumenti un tiesību akti.
      • Konsultatīvie formāti Informācija par konsultatīvajiem formātiem.
        • Konsultatīvās padomes
        • Sabiedriskās apspriedes un publiskās apspriešanas
      • Starpinstitucionālās padomes Ar transporta nozari saistītās starpinstitucionālās padomes.
        • Ceļu satiksmes drošības padome Ceļu satiksmes drošības padome ir konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir sekmēt vienotas valsts politikas izstrādi un īstenošanu ceļu satiksmes drošības jomā, lai paaugstinātu vispārējo ceļu satiksmes drošības līmeni valstī.
        • Autoceļu padome Autoceļu padome ir konsultatīva un koordinējoša institūcija, kuras darbības mērķis ir sekmēt vienotas valsts politikas izstrādi un īstenošanu autoceļu jomā, lai nodrošinātu kvalitatīvu un laikus atjaunotu autoceļu tīklu valstī.
        • Aviācijas nozares padome 2013.gadā izveidota Aviācijas nozares padome (Satiksmes ministrijas 2013.gada 22.augusta rīkojums Nr. 01-03/142), lai sekmētu aviācijas nozares attīstību un nodrošinātu kvalitatīvu lēmumu pieņemšanu aviācijas nozares attīstībai būtiskos jautājumos.
        • Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padome sniedz iespēju nozares vadošiem dalībniekiem Ministru prezidenta vadībā apspriest būtiskākos jautājumus nozares konkurētspējas stiprināšanai un vienoties par darāmiem darbiem. Padomes darbā piedalās vairāki ministri, ostu vadītāji, pilsētu vadītāji un pārstāvji no sabiedriskām organizācijām, kā arī citām…
        • Loģistikas padome Loģistikas nozares padomi izveidoja 2014.gadā, lai veicinātu nozares attīstību caur aktīvāku valsts un privātā sektora sadarbību. Padome apvieno pārstāvjus no Satiksmes ministrijas, lielo ostu pārvaldēm, kapitālsabiedrībām, un ar loģistikas biznesa attīstību saistītām uzņēmēju biedrībām.
        • Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvā padome Padome savā darbībā sniegs konsultācijas personu mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības politikas veidošanas procesā, veicinās mērķgrupas pārstāvošo nevalstisko organizāciju un pasažieru pārvadājumu jomā iesaistīto transporta nozares un citu institūciju sadarbību. Tāpat konsultatīvās padomes uzdevums ir apzināt problēmas personu tiesībās mobilitātes…
        • Nacionālās enerģētikas un klimata padomes Ilgtspējīgas mobilitātes darba grupa
      • Sadarbība ar sabiedrības pārstāvjiem Satiksmes ministrija un tās padotībā esošās institūcijas ir atvērtas sadarbībai ar nevalstiskajām organizācijām, kas iesniedz savus priekšlikumus, ierosinājumus vai informāciju.
    • Satiksmes ABC Satiksmes ABC - informatīvi video par satiksmes tematiku.
  • Fondi un ES Informācija par Eiropas Savienību un investīcijām.
    • Eiropas Savienība ES transporta politikas mērķis ir nodrošināt vienmērīgu, efektīvu, drošu un brīvu personu pārvietošanos un preču apriti visā ES, izmantojot integrētus tīklus un visus transporta veidus (autoceļi, dzelzceļš, ūdens un gaiss). ES politika attiecas arī uz tādiem jautājumiem kā klimata pārmaiņas, pasažieru tiesības, tīra degviela un ar muitu saistītas…
      • ES tiesību akti Informācija par Eiropas Savienības tiesību aktiem.
      • Eiropas Komisijas ģenerāldirektorāti Eiropas Komisija ir politiski neatkarīga Eiropas Savienības (ES) iestāde, kuras uzdevums ir veicināt ES vispārējo interešu ievērošanu, ierosināt un piemērot tiesību aktus, kā arī īstenot politiku un lietot ES budžetu.
      • Eiropas Savienības Padome Eiropas Savienības (ES) Padome kopā ar Eiropas Parlamentu veic likumdošanas un budžeta pieņemšanas funkcijas, kā arī pilda politikas veidošanas un koordinācijas funkcijas. Padomes darbu vada Prezidentūra jeb kāda no dalībvalstīm, kas 6 mēnešus pilda prezidējošās valsts funkcijas, un Padomes Ģenerālsekretariāts.
      • Sabiedriskās apspriešanas Eiropas Komisija regulāri veic sabiedriskās apspriešanas, lai noskaidrotu institūciju un sabiedrības viedokli par likumiem un politiku, kas tiek izstrādāta Eiropas Savienības līmenī. Par jaunām sabiedriskajām apspriešanām, uz kurām Satiksmes ministrija gatavo viedokli, tiek regulāri paziņots šajā sadaļā.
      • Sākotnējo pozīciju izstrāde Satiksmes ministrija regulāri izstrādā sākotnējās pozīcijas Eiropas Komisijas priekšlikumiem. Par jaunu pozīciju izstrādi Satiksmes ministrijā tiek regulāri paziņots šajā sadaļā.
      • Apvienotās Karalistes izstāšanās no ES Par Brexit jeb breksitu dēvē Apvienotās Karalistes izstāšanās no Eiropas Savienības (ES) procesu. 2020. gada 31. janvāra pusnaktī pēc Centrāleiropas laika (attiecīgi 1. februārī plkst. 01.00 pēc Latvijas laika) Apvienotā Karaliste izstājās no ES.
      • Tehnisko noteikumu projekti Direktīva (ES) 2015/1535 paredzētās kārtības mērķis ir novērst šķēršļu rašanos iekšējā tirgū pirms to realizēšanās. Dalībvalstis Komisijai paziņo par likumdošanas projektiem saistībā ar ražojumiem un Informācijas sabiedrības pakalpojumiem; Komisija analizē šos projektus, ņemot vērā ES tiesību aktus. Dalībvalstis šo kārtību ievēro ar tādiem pašiem…
    • Atveseļošanas fonds Atveseļošanas fonds (AF) ir Eiropas Komisijas centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kas izveidota papildu 2021. – 2027. gada plānošanas perioda Eiropas Savienības (ES) daudzgadu budžetam. Tās mērķis – novērst Covid-19 pandēmijas radīto kaitējumu ekonomikai un sociālajai jomai, atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un…
      • Atveseļošanas fonda projektu aktualitātes Atveseļošanas fonda projektu aktualitātes
      • Satiksmes ministrijas iesaiste Atveseļošanas fonda reformu īstenošanā Satiksmes ministrijas pārraudzībā Atveseļošanas fonda ietvaros īsteno Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformu, kuras mērķis ir mazināt transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus
      • Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas modernizācija un zaļināšana Saskaņā ar Atveseļošanas fonda plānu, infrastruktūras uzlabojumi ir plānoti piecos multimodālos transporta koridoros Rīgas metropoles areālā: Rīga–Carnikava–Saulkrasti, Rīga-Dreiliņi, Rīga-Ogre-Jēkabpils, Rīga-Tukums un Rīga-Bolderāja.
    • 2021.-2027.gada plānošanas periods Informācija par Eiropas Savienības fondu 2021. - 2027. gada plānošanas periodu.
      • ES fondu 2021-2027 aktualitātes Aktuālā informācija par ES fondu 2021-2027 projektu īstenošanu
      • Transporta un sakaru nozaru ES fondu investīciju prioritātes 2021.-2027.gada plānošanas periodā Satiksmes ministrijas noteiktās prioritātes ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā ir pāreja uz ilgtspējīgu un viedu mobilitāti, ilgtspējīgas TEN-T infrastruktūras izveide un digitālās savienojamības nodrošināšana.
      • Pāreja uz ilgtspējīgu un viedu mobilitāti un ilgtspējīgas TEN-T infrastruktūras izveide Ilgtspējīgas mobilitātes nodrošināšana ir viens no būtiskākajiem šī brīža transporta nozares izaicinājumiem. Lai nodrošinātu ērtus un integrētus dažādu transporta veidu savienojumus vienkopus, veicinot reģionu sasniedzamību un mainot iedzīvotāju pārvietošanās paradumus, Satiksmes ministrija ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā investīcijas…
      • Digitālās savienojamības nodrošināšana Lai veicinātu pāreju uz ļoti augstas veiktspējas elektronisko sakaru tīkliem, kas spēj nodrošināt galalietotājiem interneta piekļuves pakalpojumus ar datu pārraides ātrumu vismaz 100 Mbit/s gan pilsētās, gan lauku teritorijās, ES fondu 2021.-2027.gada plānošanas periodā paredzēts attīstīt augstas veiktspējas tīklu infrastruktūru pēdējās jūdzes pieslēgumu…
    • 2014.-2020.gada plānošanas periods Informācija par 2014. - 2020. gada plānošanas periodu.
      • ES fondu 2014-2020 aktualitātes ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas perioda aktualitātes
      • Atbalsta jomas
      • Iesaistītās iestādes
      • Saistošie dokumenti
      • Tehniskā palīdzība
      • Informatīvie materiāli
      • Vides mērķu projekti Pētījumu, novērtējumu un saistītās dokumentācijas izstrāde ilgtspējīga, integrēta un koordinēta multimodāla sabiedriskā transporta plāna priekšlikuma sagatavošanai Rīgas metropoles areālā”.
    • Iepriekšējie periodi Informācija par 2004. - 2006. gada un 2007. - 2013. gada plānošanas periodiem.
      • TEN-T TEN-T (Trans-European Transport Network) jeb Eiropas Transporta tīkla programmas budžets ir Eiropas Komisijas finanšu instruments Eiropas transporta tīkla attīstības nodrošināšanai, mobilitātes veicināšanai un efektīvāku un videi draudzīgāku transporta risinājumu attīstībai, tādējādi izlīdzinot valstu starpā pastāvošās ekonomiskās un sociālās atšķirības.
        • Finanšu palīdzības mērķi un nosacījumi
        • Latvijas apstiprinātie projekti 2004 - 2006
        • Latvijas apstiprinātie projekti 2007 - 2013
        • Metodiskie dokumenti
        • Normatīvie dokumenti
      • 2007.-2013.gada plānošanas periods
        • Realizācija
        • Līgumu un pielikumu paraugi
        • Metodiskie norādījumi finansējuma saņēmējiem
        • Pētījumi
        • Jautājumi un atbildes
      • 2004.-2006.gada plānošanas periods
        • Kohēzijas fonds
        • ERAF
    • EISI/(CEF) 2013.gada 11.decembrī tika pieņemta Eiropas Parlamenta un Padomes regula (ES) Nr. 1316/2013, ar ko izveido Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu, groza Regulu (ES) Nr. 913/2010 un atceļ Regulu (EK) Nr. 680/2007 un Regulu (EK) Nr. 67/2010. (EISI Regula).
      • 2014.-2020.gada plānošanas periods
        • EISI (CEF) projektu iesniegumu konkursi (2014-2020)
        • EISI/(CEF) Apstiprinātie projekti
        • Informatīvie materiāli
        • Normatīvie akti
        • Praktiska diskusija par finansējuma piesaisti 21.10.2016
      • 2021.-2027.gada plānošanas periods
        • EISI (CEF) Projektu iesniegumu konkursi
        • EISI/(CEF) Apstiprinātie projekti
        • EISI/CEF projektu aktualitātes EISI/CEF projektu aktualitātes.
        • Normatīvie dokumenti
  • Kontakti
    • Iestādes kontakti
      +371 67028210 satiksmes.ministrija [at] sam.gov.lv Emīlijas Benjamiņas iela 3, Rīga, LV-1743
      E-adrese
      E-adrese jeb oficiālā elektroniskā adrese ir personalizēta pastkastīte portālā Latvija.gov.lv, drošai saziņai ar iestādi.
      Lasīt vairāk
    • Darbinieku kontakti Lasīt vairāk
    • Struktūrvienības Lasīt vairāk
Aizvērt
Meklēt
Language
  • English
  • Latviešu
Piekļūstamība

Fonta izmērs

Kontrasts

Vizuālie rīki

Citi uzstādījumi
Aizvērt iestatījumus
Aizvērt
infografika nozares veikums

Infografikas: Transporta un sakaru nozares veikums 2024.gadā

Transporta un sakaru nozares darbību 2024.gadā turpināja ietekmēt izaicinājumi saistībā ar ģeopolitisko situāciju. Vienlaikus, kā uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens, pagājušogad ministrija un nozares uzņēmumi turpināja pasākumu īstenošanu prioritārajās jomās – virzību uz zaļo kursu, drošības un piekļūstamības nodrošināšanu, labas pārvaldības ieviešanu un starptautiskās konkurētspējas stiprināšanu.

Nozīmīgi projekti autoceļu nozarē un veicināta drošāka mikromobilitāte

Autoceļu nozarē būtiskākie īstenotie pasākumi ir Eiropas Savienības (ES) Militārās mobilitātes finansējuma piesaiste un tilta pār Salacu Salacgrīvā būvniecības uzsākšana, ko plānots pabeigt šogad. Vecā tilta vietā tiek būvēts jauns tēraudbetona siju tilts, kas nodrošinās arī ērtu un drošu gājēju infrastruktūru. Tāpat, pagājušogad valdība pieņēma lēmumu par transporta nozarē otrā publiskās un privātās partnerības projekta “A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža posma no Ķekavas apvedceļa līdz Bauskai pārbūve” jeb Bauskas apvedceļa būvniecību, savukārt šogad plānota apvedceļa iepirkuma sagatavošana.

Kopumā pagājušogad būvdarbi uz valsts autoceļiem veikti 525 km kopgarumā, tai skaitā  Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros ar Atveseļošanas fonda (AF) finansējumu izbūvēti
49 km vietējo ceļi, kas uzlabo piekļūstamību novadu centriem un veicina iedzīvotāju mobilitāti reģionos. Tāpat atjaunoti un pārbūvēti 11 tilti un īstenoti projekti ceļu drošības uzlabošanai uz valsts autoceļiem.

Pagājušā gada nogalē mainīta likumdošana, nosakot, ka 2025.gadā tiek palielināta autoceļu lietošanas nodeva jeb vinjete kravas automašīnām virs 3 tonnām. Izmaiņas veicina virzību uz Eiropas zaļajiem mērķiem, vienlaikus gūstot finansējumu ceļu infrastruktūras pilnveidošanai, kā to paredz Eiropas Savienības regulējums šajā jomā. Nodokļos iekasētos līdzekļus no vinjetēm plānots novirzīt valsts galveno autoceļu būvniecībai.

Ceļu satiksmes drošības uzlabošanai nodrošināts finansējums vidējā ātruma mērīšanas iekārtu uzstādīšanai 17 ceļa posmos 2025. gadā, kā arī ceļu satiksmes drošības uzlabošanas projektiem. Tāpat pagājušogad noteiktas papildu prasības normatīvajā regulējumā, lai iedzīvotājiem būtu drošāk pārvietotos ar mikromobilitātes rīkiem (obligāti lietojamas aizsargķiveres, elektroskrejriteņu reģistrācija u.c.).

Ar AF finansējumu 34,5 milj. eiro apmērā uzsākta vienota veloceļu maršruta izveide Rīgā un Pierīgā (Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novados) 52 km kopgarumā. Tāpat nodrošināts
26,4 milj.eiro finansējums, t.sk. 22,5 milj.eiro ES fondu finansējums
gājēju un velosipēdu ceļu infrastruktūras izveidei gar autoceļiem un pašvaldību teritorijās vismaz 60 km garumā.

Vairāk ērtību reģionālajā sabiedriskajā transportā, uzlabota piekļūstamība

Kopumā pagājušogad reģionālajā sabiedriskajā transportā – ar vilcieniem un autobusiem pārvadāti aptuveni 41 miljons pasažieru, kas ir par 4% vairāk nekā 2023.gadā. Pagājušogad vilcienu satiksme tika nodrošināta ar visiem 32 jaunajiem elektrovilcieniem. Ērtāku braukšanu ar vilcieniem novērtējuši iedzīvotāji - pagājušogad kopumā pārvadāti 19,45 miljoni pasažieru, kas ir par 13,5% vairāk nekā 2023. gadā. Savukārt, lai veicinātu ilgtspējīgu mikromobilitāti, velo novietņu izveidei visos jaunajos elektrovilcienos nodrošināts ES fondu finansējums.

Dzelzceļa līnijās izbūvēti četri jauni dzelzceļa pieturas punkti “Bieriņi/Bērnu slimnīca”, “Medemciems”, “Dauderi” un “Šmerlis”. 2024.gada beigās elektrificētajās dzelzceļa līnijās ērta piekļūstamība vilciena pakalpojumiem nodrošināta 46 no 77 pieturām, kā arī paplašināta “Latvijas dzelzceļa” mobilā pacēlāja pakalpojuma pieejamība līdz 20 stacijām un pieturas punktiem, līdzšinējo 10 vietā. Savukārt staciju infrastruktūras uzlabošanai pagājušogad uzsākta investīciju programmai pašvaldībām Stacija 2.0, kur kopumā pieejami 88 miljoni eiro, t.sk. ES fondu finansējums 75 miljonu eiro apmērā.

Tāpat, vienojoties ar Igaunijas un Lietuvas atbildīgajām institūcijām un uzņēmumiem panākta vienošanās, ka 2025.gada sākumā pasažieriem būs iespēja pilnvērtīgi ceļot ar vilcienu starp Baltijas valstīm. Pirmais vilciena reiss tika veikts šī gada 6.janvārī.

Savukārt ar autobusiem pagājušogad pārvietojušies 21,53 miljoni pasažieru, kas ir par 4% mazāk nekā 2023.gadā. Pagājušogad 13 maršrutu tīkla daļās no 16 un vienā maršrutu tīkla daļā, sākot no šī gada 1. janvāra, kursē mūsdienīgi autobusi, nodrošinot vairāk ērtību pasažieriem. Tāpat pagājušogad uzsākti reģionālo autobusu komercreisi maršrutos Rīga-Liepāja, Rīga-Daugavpils, Rīgas centrs-Lidosta Rīga, Rīga-Ventspils un Rīga-Balvi. 2024.gadā veikti sagatavošanas darbi, lai šogad īstenotu pilotprojektu - vienoto biļeti braucieniem Rīgas valstspilsētas pilsētas nozīmes un reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutos A zonas ietvaros ar pārsēšanos vilcienā.

Pagājušogad izveidota Mobilitātes vienlīdzības un piekļūstamības konsultatīvā padome, kas darbības pirmajā gadā, sadarbojoties transporta nozares uzņēmumiem un lietotāju intereses pārstāvošiem ekspertiem, ir īstenojusi virkni pasākumu, kas veicina mobilitāti un uzlabo pārvietošanās kvalitāti iedzīvotājiem ar invaliditāti.

Labāka un drošāka savienojamība, vairāk iespēju ceļotājiem

Pagājušogad būtiskas pārmaiņas īstenotas RIX Rīgas lidostā -  uz lidostas termināļa jumta izveidots saules paneļu parks, kas nodrošina lidostas termināļa daļēju apgādi ar “zaļo” enerģiju, uzsākta lidlauka tehnikas nomaiņa uz videi draudzīgāku. Ar ES fondu finansējumu plānota lidaparātu 4.perona pārbūve, lai nodrošinātu divējāda lietojuma infrastruktūru civilajiem un militārajiem mērķiem, kā arī turpināsies darbs pie vērienīgā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma projekta. Būtiskākie uzlabojumi pasažieriem ir drošības pārbaudes punktā izveidota atsevišķa pārbaudes līnija tiem, kuri ceļo kopā ar bērniem līdz septiņu gadu vecumam, kā arī iespējas nakšņot Baltijas lidostās pirmajā jauna koncepta viesnīca “Kepler Club”.

Pagājušogad RIX Rīgas lidostā apkalpoti 7,12 milj. pasažieru, kas ir par 7% vairāk nekā 2023.gadā Vasaras sezonā ceļotāji varēja doties uz kopumā 105 tiešo lidojumu galamērķiem, bet ziemas sezona – uz vairāk nekā 80 galamērķiem. Savukārt "airBaltic" uzsāka lidojumus 28 jaunos maršrutos, un tās floti papildināja trīs jaunas Airbus A220-300, kopskaitā sasniedzot jau 49 lidaparātu. 2024. gadā airBaltic pārvadājusi 8,3 miljonus pasažieru (par 18% vairāk nekā pērn), veicot 73,3 tūkstošus lidojumu (par 12% vairāk nekā pērn).

Rīgas lidosta kļuvusi par aviokompānijas “Norwegian” bāzes lidostu. Tāpat tā ir kļuvusi par pirmo Baltijas lidostu, ar kuru “Lufthansa Cargo” veido regulāru tiešo kravu savienojumu.

2024. gadā aeronavigācijas pakalpojumu sniedzējs “Latvijas Gaisa satiksme” (LGS) vadīja 235,3 tūkstošus lidojumu, kas ir par 14,5% vairāk nekā 2023.gadā. Nozares attīstībai nozīmīgs pasākums ir pagājušogad LGS veiktie jaunā gaisa satiksmes vadības torņa celtniecības sagatavošanas darbi, kas darbu uzsāks 2026. gada beigās. Pagājušogad gaisa satiksmes drošības uzlabošanai LGS modernizēja gaisa vadības sistēmas un nodrošināja atbalstu Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijas īstenošanai no Lielvārdes lidlauka.

airBaltic atklāja Tehnisko akadēmiju, kurā trīs specializētajās programmās uzņemti pirmie studenti, lai kļūtu par profesionāliem lidmašīnu tehniķiem.

Pagājušogad “Civilās aviācijas aģentūra” (CAA) ieviesa ar bezpilota lidaparātu jeb dronu lidojumiem saistīto operāciju norisi un uzraudzību digitālā platformā, kas palīdz mazināt riskus, ko rada neatļauti dronu lidojumi gaisa telpā, sevišķi lidlauku tuvumā. Ar ES atbalstu izveidotā bezpilota gaisa kuģu informācijas sistēma nodrošina arī tiesībsargājošajām un aizsardzības iestādēm efektīvāku reaģēšanu uz neatļautu dronu pilotēšanas gadījumiem. 2024. gada nogalē sistēmā bija reģistrēti vairāk nekā 17 000 lietotāju.

Pieejamāki elektroniskie sakari un pasta pakalpojumi

Lai saglabātu iedzīvotājiem iespēju saņemt pasta pakalpojumus, apturēts lēmums par “Latvijas Pasta” (LP) pasta nodaļu slēgšanu, saglabājot maksimāli plašu nodaļu tīklu - 155 nodaļas. Pieejamības veicināšanai LP gada laikā gandrīz dubultojis pakomātu skaitu līdz 421, visus āra pakomātus nodrošinot ar atsevišķu nodalījumu vēstuļu nosūtīšanai. Tāpat LP ir uzsācis klientu apkalpošanu tirdzniecības centros (TC Jelgava - Pilsētas Pasāža, TC Ogre Ogres Prestižs, TC Balvi – TC Planēta) un, sadarbībā ar pašvaldībām, pasta pakalpojumi tiek nodrošināti pašvaldību telpās, piemēram Saldus pašvaldībā, kur maksājumu un pasta pakalpojumi tiek nodrošināti Brocēnu pilsētas Tūrisma informācijas punktā.

“Elektronisko sakaru likumā” veikti grozījumi, lai nodrošinātu sabiedrības, komersantu un citu tirgus dalībnieku interešu līdzsvaru, kā arī efektīvu radiofrekvenču spektra izmantošanu. Tāpat veiktas likumdošanas izmaiņas, samazinot birokrātiju 5G attīstībai, kā arī nodrošināts finansējums mākoņdatošanas un pēdējās jūdzes infrastruktūras paplašināšanai.

Pērn turpināja paplašināties vidējās jūdzes optiskā tīkla izmantošana. Jau 17 elektronisko sakaru operatori, tostarp – arī 11 reģionālie interneta un kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēji izmanto vidējās jūdzes platjoslas optisko tīklu, lai sniegtu pakalpojumus gala lietotājiem – iestādēm un organizācijām. Kopumā operatori iznomājuši nedaudz vairāk kā 7000 km “Latvijas Valsts Radio un televīzijas centrs” (LVRTC) optiskā tīkla. Visplašāk tīklu izmanto operatori Vidzemē, kur iznomāti vairāk kā 2365 km optiskā tīkla.

Savukārt eParaksta rīki identitātes apliecināšanai izmantoti 22 miljonus reižu, kas ir par teju 700% vairāk nekā pirms pieciem gadiem. LVRTC dokumentu e-Parakstīšanai lietotne eParaksts mobile pērn izmantota vidēji 725 000 reižu mēnesī, bet  eID karte – nepilnus 600 000 reižu mēnesī.

Rail Baltica projekta virzība

Valdība apstiprinājusi Latvijas interesēm atbilstošāko Rail Baltica ieviešanas pirmo kārtu, par galveno prioritāti nosakot Rail Baltica pārrobežu savienojuma izveidi no Lietuvas līdz Igaunijai, kā arī darbu pabeigšanu Rīgas lidostas un Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu daļā. Tāpat tiks būvēts jauns dzelzceļa savienojums no Imantas stacijas uz Rīgas lidostu, lai abas pasažieru stacijas izmantotu 1520 mm pasažieru vilcienu apkalpošanai. Papildus tiek pārskatīti risinājumi, kā vislabāk savienot Rīgu.

Projekta stratēģiskās vadības stiprināšanai izveidots valsts sekretāra vietnieka amata Rail Baltica jautājumos. Lai veicinātu caurskatāmību un sabiedrības izpratni, Satiksmes ministrija gada laikā atslepenoja virkni ar projektu saistīto dokumentu.

Konkurētspējas un militārās mobilitātes stiprināšana ostās

SM un Latvijas lielās ostas (Rīga, Ventspils un Liepāja) uzsākušas darbu, lai īstenotu  projektu, kas ļaus būtiski samazināt administratīvo slogu kuģu operatoriem, laikā, kad kuģis piestāj ostā. Vienlaikus jaunie IKT risinājumi nodrošinās arī vienreizēju datu sniegšanu un to atkārtotu izmantošanu kontrolējošām iestādēm, ostu pārvaldēm un ostās strādājošiem komersantiem.

2024. gadā Latvijas ostās ārvalstu kuģi uzņemti 5736 reizes, visbiežāk ārvalstu kuģi piestājuši Rīgas ostā, kur to skaits ir pieaudzis līdz 2653 reizēm, kas ir par 3% vairāk nekā 2023. gadā.  Pērn ostās uzņemti 261,9 tūkstoši pasažieru.

Lai arī kopumā pagājušajā gadā apgrozījums Latvijas ostās turpināja samazināties, ostas turpina transformāciju, meklējot jaunas iespējas attīstīties, tostarp īstenojot projektus konkurētspējas paaugstināšanai un militārās mobilitātes kapacitātes stiprināšanai.

2024. gadā Rīgas ostā sasniegti jauni kravu apjomu rekordi visos stratēģiski svarīgajos kravu segmentos – konteinerkravām, kokmateriāliem un lauksaimniecības produktiem, kā arī Rīgas ostu savos maršrutos iekļāvuši divi jauni konteineru pārvadājumu līniju operatori. Rīgā apkalpoti 66 kruīza kuģi. Tāpat īstenoti apjomīgi infrastruktūras projekti, t.sk. pabeigts militārās mobilitātes projekts ar kopējo investīciju apjomu 12,51 milj. eiro, kas paaugstinās ostas konkurētspēju, attīstot Kundziņsalu par mūsdienīgāko ostas teritoriju ar digitalizētu un automatizētu, ostas klientu prasībām atbilstošu loģistikas infrastruktūru, vienlaikus uzlabojot drošību un militārās mobilitātes kapacitāti. Ostas teritorijā top industriālais parks atjaunīgai enerģijai un ir parakstīts līgums par 100 MW saules parka attīstību ar investīciju apjomu līdz 80 milj. eiro.

Rīgas ostā gada laikā būtiski ir pieaudzis mežsaimniecības kravu segments, pārkraujot par 26% vairāk kravu nekā gadu iepriekš. Tāpat īstenoti apjomīgi infrastruktūras projekti, t.sk. “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” un “Rīgas ostas duālas izmantošanas jaudas palielināšana”, kas paaugstinās ostas konkurētspēju, attīstot Kundziņsalu par mūsdienīgāko ostas teritoriju ar digitalizētu un automatizētu, ostas klientu prasībām atbilstošu loģistikas infrastruktūru, vienlaikus uzlabojot drošību un militārās mobilitātes kapacitāti.

2024. gadā Liepājas SEZ īstenoti investīciju projekti, kopumā par 128,5 milj.eiro: “Syfud” zivju pārstrāde, ūdens termināls “Liepājas”, “Golden Fields Factory LV” un “Norplast Piemare” lielgabarīta stiklšķiedras konstrukciju ražotne. Tāpat pērn Liepājas Industriālajā parkā bijušās metalurģijas rūpnīcas teritorijā uzsākti būvdarbi, kā arī parakstīts paziņojums par Liepājas Ilgtspējīgās Industrijas centra izveidi. Šis centrs apvieno vismaz 7 stratēģiski nozīmīgus investīciju projektus, kuri saistīti ar atjaunīgiem resursiem – atkrastes vēja atbalsta bāze, zaļā ūdeņraža ražotne un termināls, CO2 savākšana un izmantošana ražošanā, ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) ražošana, inovatīvas ražotnes atjaunīgo energoresursu nozarei, ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu ražošana.

Arī Ventspils brīvostā turpinās transformācija, attīstot gan atjaunīgās enerģijas klasteri, gan dažādu pārtikas produktu un Latvijas preču eksportu. Sadarbībā ar “Witteveen+Bos” veikts pētījums par Ventspils ostas pielāgošanu atkrastes vēja parku apkalpošanai. “PurpleGreen Energy C (PurpleGreen)” plāno paplašināt darbību un zaļā amonjaka realizāciju par 550 tūkstošu tonnu gadā divdesmit gadu periodā. 2024.gadā noslēdzās pievedceļu atjaunošanas un pārbūves projekts, kurā atjaunoti vai izbūvēti 19 pievedceļu posmi gandrīz 13 kilometru garumā. Savukārt, lai stiprinātu brīvostas pozīcijas lejamkravu un ķīmisko kravu pārkraušanā, Ventspils ostā pārbūvēta piestātne uz Ziemeļu mola.

Rūpējoties par vidi, “Latvijas Jūras administrācija” (LJA) sadarbībā ar SM īstenojusi AF fonda finansēto projektu, nodrošinot Latvijas ostās ienākošo kuģu aģentu iespēju sniegt atskaites par kuģu vizīšu laikā Latvijas ostās nodotajiem atkritumiem elektroniski vienotā vidē ar citām formalitātēm.

 

Nozares veikums 2024 (visas infografikas)

 

Komunikācijas nodaļa

E-pasts: komunikacijas@sam.gov.lv

Infografika
Publicēts: 27.01.2025.

Dalīties ar šīs lapas saturu!

Izvēlies sociālo tīklu, kurā Tu vēlies dalīties ar šīs lapas saturu.
FacebookX / TwitterLinkedinThreads