30.septembrī valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas priekšlikumu mainīt autoceļu lietošanas nodevas likumu. Šīs izmaiņas palīdzēs labāk uzturēt ceļus, samazināt kaitējumu videi un padarīt transportu efektīvāku.

👉 Nodeva Latvijā jāmaksā smagajiem kravas auto, kuru masa ir virs 3 tonnām un kas brauc pa valsts galvenajiem un reģionālajiem ceļiem. Ienākumi no nodevas tiek izmantoti ceļu uzturēšanai un attīstībai.

👉 Turpmāk nodeva būs lielāka tiem transportlīdzekļiem, kas visvairāk bojā ceļus. Jo lielāka slodze uz ceļiem, jo lielāka maksa. Tas motivēs pārvadātājus izmantot videi draudzīgākus risinājumus – piemēram, kombinētos pārvadājumus vai dzelzceļu.

👉 Bezemisiju transportlīdzekļiem (piemēram, elektriskajiem) nodeva nebūs jāmaksā. Tas ir stimuls ieguldīt zaļās tehnoloģijās un pāriet uz videi draudzīgāku autoparku, saskaņā ar Eiropas zaļo kursu.

👉 Nodevas piemērošanas ceļu saraksts tiks paplašināts, lai pārvadātāji nevarētu speciāli izvēlēties maršrutus ārpus nodevas teritorijas. Nodeva būs jāmaksā arī par ceļiem, kas ved uz robežām (Terehova, Grebņeva, Pāternieki). Tas ļaus veikt pilnvērtīgu kontroli un nodrošinās taisnīgumu visiem ceļu lietotājiem.

👉 Šīs izmaiņas atbilst gan Eiropas Komisijas un OECD nostādnēm, gan Latvijas ilgtermiņa attīstības un klimata mērķiem.

Saistītas tēmas

Jaunumi