Jaunumi

Transporta politikā Latvijā nepieciešami ilgtermiņa mērķi un orientācija uz cilvēku vajadzībām gan ceļu tīkla attīstībā, gan sabiedriskā transporta sektorā. Savukārt valsts kapitālsabiedrību pārvaldībai jāmodernizējas, palielinot caurskatāmību un konkurētspēju un mazinot korupcijas riskus. To šodien, tiekoties ar Vācijas–Baltijas Tirdzniecības kameras biedriem, uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Satiksmes ministrs tikšanās dalībniekus iepazīstināja ar galvenajām darba prioritātēm – sabiedriskā transporta sistēmas maiņu, Rail Baltica projekta gaitu, valsts ceļu tīkla attīstības plānu līdz 2040. gadam un nākamgad plānoto autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu.

Ministrs uzsvēra, ka Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija Rail Baltica sniegs būtisku ieguldījumu reģiona savienošanā ar Eiropas transporta tīklu, piedāvājot gan ērtu, modernu un ātru pasažieru satiksmi, gan jaunas iespējas loģistikā un kravu pārvadājumos. 

Ministrs informēja arī par izstrādāto un Autoceļu padomes atbalstīto valsts ceļu tīkla attīstības plānu 2020.-2040. gadam, kas tiek gatavots iesniegšanai valdībā tuvākajā laikā. Tas paredz līdz 2040. gadam izbūvēt ātrgaitas četru joslu ceļu tīklu, nodrošinot ērtu un ātru satiksmi starp Rīgu un Latvijas reģioniem.

Runājot par sabiedriskā transporta attīstību, ministrs uzsvēra sabiedrības paradumu maiņas nozīmību, ko varam veicināt, nodrošinot integrētus, videi draudzīgus un cilvēku vajadzībām atbilstošus sabiedriskā transporta pakalpojumus un citus mobilitātes risinājumus.

Tāpat satiksmes ministrs informēja par plānotajām pārmaiņām Latvijas trīs lielo ostu pārvaldībā, uzsverot nepieciešamību to veidot, balstoties starptautiski saprotamos pamatprincipos, kas ļautu pilnvērtīgi izmantot un attīstīt ostas kā valsts stratēģisko aktīvu.