Jaunumi

Lai informētu par projektēšanas darbu sākumu Rail Baltica pamattrasē Latvijā – centrālajā posmā caur Rīgu, kā arī posmā Vangaži - Salaspils - Misa, kopumā 123 km garumā, mediju pārstāvji aicināti piedalīties būvprojektēšanas līgumu parakstīšanas pasākumā 5. jūlijā plkst. 13.30 Satiksmes ministrijā (Gogoļa ielā 3, 4. stāvā).

Pasākumā piedalīsies:

· Tālis Linkaits, satiksmes ministrs

· Timo Rīhimeki (Timo Riihimäki), Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail AS izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs

· Alvaro Rejs (Alvaro Rey), uzņēmuma IDOM valdes priekšsēdētājs

· Olivjē Buvārs (Olivier Bouvard), uzņēmuma EGIS RAIL valdes priekšsēdētājs

· Sergejs Ignatenko, uzņēmuma Olimps projektu direktors

· INECO un DB Engineering & Consulting pārstāvji.

Caurlaižu nodrošināšanai mediju pārstāvjiem lūgums apstiprināt savu dalību, rakstot Rūtai Vētrai pa e-pastu ruta.vetra@vilands.lv vai pa tālruni 29195526 līdz 4. jūlija plkst. 13.00.

Centrālais posms caur Rīgu

· Būvprojektēšanas darbus un autoruzraudzības pakalpojumus Rail Baltica dzelzceļa līnijas posmā caur Rīgu veiks divu spāņu uzņēmumu konsorcijs, kas sastāv no IDOM Consulting, Engineering, Architecture (IDOM) un Ingeniería y Economía del Transporte (INECO).

· Kopējā līguma summa ir 12,99 miljoni eiro.

· Dzelzceļa posma paredzamais garums ir 56 km. Tas sastāv no trim apakšposmiem: Upeslejas – Rīgas Centrālā stacija, Torņakalns – Imanta un Starptautiskā lidosta “Rīga” – Misas upe.

· Saskaņā ar sākotnējo detalizēto tehnisko izpēti paredzēts, ka šajā posmā būs 30 ceļu un dzelzceļu pārvadi, 4 tilti, 13 gājēju un 4 dzīvnieku pārejas.

Posms Vangaži - Salaspils - Misa

· Otrajā Rail Baltica posmā Vangaži - Salaspils - Misa būvprojektēšanas un autoruzraudzības darbus veiks uzņēmumu apvienība Egis Rail S.A., DB Engineering & Consulting GmbH un Olimps SIA.

· Kopējā līguma summa ir 12,02 miljoni eiro.

· Projektējamā posma paredzamais garums ir 67 km.

· Paredzēts, ka šajā posmā būs 33 ceļu un dzelzceļu pārvadi, kā arī savienojums ar Rail Baltica intermodālo loģistikas centru Salaspilī un infrastruktūras apkopes punktu Vangažos. Paredzēta arī 3 dzīvnieku pāreju un 11 tiltu izbūve, tai skaitā ~1,3 km gara tilta celtniecība pār Daugavu Salaspils un Ķekavas novadā.

Šo būvprojektu finansējumu 85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžets. Par projekta ieviešanu un ES finansējuma izmantošanu Latvijā atbild LR Satiksmes ministrija, savukārt būvprojektu izstrādi Satiksmes ministrijas uzdevumā nodrošina RB Rail AS.

RB Rail AS

RB Rail AS ir daudznacionāls Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu Rail Baltica projektu – pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. RB Rail AS ir centrālais Rail Baltica projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas/Polijas robežai.

Vairāk informācijas:
Līva Biseniece
Komunikācijas un sadarbības ar valsts iestādēm vadītāja
+ 371 226 324 331
liva.biseniece@railbaltica.org

Elvīra Kukule-Matroze
RB Rail AS komunikācijas konsultante
+ 371 291 841 45
elvira.kukule@vilands.lv