Nozares ziņas

Pagājušajā nedēļā sākās aktīvā graudu kulšanas sezona, kas šogad, salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ir nedaudz aizkavējusies. Tomēr, pateicoties piemērotajiem laika apstākļiem, kas ļāva labībai nobriest, graudkopības nozares uzņēmumi prognozē jaunus graudu ražas rekordus. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitas sabiedrība SIA "LDz CARGO", kam ir izveidojusies ilggadēja sadarbība ar graudkopības kooperatīviem, jaunajā graudu novākšanas sezonā gatavojas vēl lielākiem pārvadājumu apjomiem nekā tie bija 2019. gadā.

Graudu kulšanas, novākšanas un transportēšanas aktīvākais laiks ir sācies nedaudz vēlāk nekā pagājušajā gadā, līdz ar to maksimālais graudu kravu apjoms, kas tiks pārvadāts pa dzelzceļu, tiek prognozēts augustā un septembrī, savukārt pārvadājumi turpināsies arī vēl oktobrī. Saskaņā ar pašreizējām prognozēm, šogad pa dzelzceļu varētu pārvadāt pat par 5-10% vairāk nekā 2019. gada sezonā, kad no jūlija līdz oktobrim tika pārvadātas 569 173 tonnas vietējo graudkopju kravas, kas kopā ar importa graudu kravām sasniedza 1,7 miljonus tonnu jeb par 9,4% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs: “Šī gada septiņos mēnešos esam piedzīvojuši kravu apjomu samazinājumu tranzīta pārvadājumos, ko ietekmējušas pārmaiņas globālajos tirgos. Vienlaikus šī situācija ir stimuls vēl vairāk attīstīt iekšzemes pārvadājumus, tādējādi gan veicinot kravu apgrozījumu, gan arī atbalstot vienu no Latvijai būtiskākajām lauksaimniecības nozarēm  - graudkopību. Graudaugi ir kravu segments, kur svarīga ir pārvadājumu laicīga izpilde, un ilggadējā sadarbība ar graudkopības uzņēmumiem un kooperatīviem kravu pārvadājumu nodrošināšanā ir apliecinājums tam, ka dzelzceļš ir izdevīgākais veids, kā nodrošināt graudu nogādāšanu galamērķī pēc iespējas ātrāk.”

SIA "LDz CARGO" un SIA "LDz Loģistika" ilggadējā sadarbība ar graudkopības nozares uzņēmumiem ļauj piedāvāt piemērotus loģistikas risinājumus, lai graudi pēc iespējas ātrāk tiktu nogādāti galamērķī, saglabājot nemainīgu produkcijas kvalitāti.

Viens no būtiskākajiem ieguvumiem, pārvadājot graudus pa dzelzceļu, ir operatīvie kravu piegādes termiņi - vidēji no 48 līdz 72 stundām, bet pilna sastāva formēšanas gadījumā piegādes laiks var būt vēl ātrāks - līdz pat 12 stundām. Tāpēc arī šogad par pārvadājumiem un loģistikas pakalpojumiem atbildīgie koncerna “Latvijas dzelzceļš” uzņēmumi aicina neizmantot vagonus graudu uzglabāšanai, lai aktīvajā graudu pārvadājumu laikā apritē būtu iespējams izmantot visus SIA "LDz CARGO" rīcībā esošos vagonus, tādējādi nodrošinot nepārtrauktus pārvadājumus, garantējot graudu nogādāšanu galamērķī bez aizkavēšanās.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp desmit vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem "Prudentia" un "Nasdaq Riga" ik gadu veidotajā sarakstā.

 

VAS “Latvijas dzelzceļš”
Ārējās komunikācijas daļa
Tālr.: 67233797, 20396396
e-pasts: Ella.Petermane@ldz.lv
www.ldz.lv