Latvijā ar šo finansējumu tiks nodrošināta dzelzceļa uzbēruma izbūve četros pamattrases dienvidu posmos, kopējā garumā 13,3 km, kā arī finansējums tiks novirzīts arī Rail Baltica elektrifikācijas tehniskā projekta izstrādei posmā Upeslejas – Latvijas/Lietuvas robeža (1. kārta) un projekta ieviešanas atbalsta pasākumiem. Tas segs FIDIC inženiera pakalpojumus, lai nodrošinātu elektrifikācijas tehnisko projektu izstrādes uzraudzību un atbilstību globālā projekta prasībām, kā arī būvprojekta ekspertīzes izmaksas.
Lietuvā nozīmīgākie darbi paredzēti Kauņas pilsētas mezglā, kur tiks izbūvēti pārvadi un dzelzceļa šķērsojumi. Finansējums aptver arī tehniskos pētījumus un projektēšanas darbus, tostarp reģionālo staciju infrastruktūras, posma no Kauņas līdz Lietuvas–Polijas robežai tehniskā projekta sagatavošanu. Tāpat tiks veikta zemju iegāde un saistītās procedūras Kauņas apkaimē.
Papildus tam Baltijas valstu kopuzņēmums RB Rail AS saņems finansējumu pārrobežu projekta vadības un koordinācijas turpināšanai saskaņā ar Projekta vadības līgumu (Project Management Agreement) kam līdzfinansējumu vienādās daļās nodrošina visas trīs Baltijas valstis.
Sanāksme Viļņā: izvērtēts Rail Baltica progress
Viļņā notikušajā augsta līmeņa sanāksmē Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras pārstāvji un Rail Baltica projekta ieviesēji pārrunāja progresu un pārrobežu sadarbību EISI finansējuma ietvaros. Dalībnieki apmeklēja būvobjektus Lietuvā, tostarp tiltu pār Neres upi. Ar ES atbalstu Rail Baltica dzelzceļa uzbēruma kopgarums Lietuvā jau sasniedz 27,7 km.
„Efektīva sadarbība un atklāta komunikācija starp visām iesaistītajām pusēm ir būtiska, lai veidotu uzticību un nodrošinātu stabilu projekta īstenošanu. Šāda koordinācija ļauj savlaicīgi identificēt un risināt izaicinājumus, paātrināt lēmumu pieņemšanu un sekmīgi virzīt Rail Baltica projektu atbilstoši tā mērķiem,” norādīja Ojārs Daugavietis, RB Rail AS valdes loceklis un finanšu direktors.
Nākamā Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūras progresa vizīte plānota 2025. gada novembrī Rīgā.
Par Rail Baltica
Rail Baltica ir viens no lielākajiem ātrgaitas dzelzceļa projektiem Eiropā un daļa no Eiropas transporta tīkla. Projekta mērķis ir uzlabot savienojamību, veicināt reģionālo drošību un sekmēt Baltijas valstu ekonomisko izaugsmi. Jaunā dzelzceļa līnija savienos Igauniju, Latviju un Lietuvu ar Poliju un netieši ar Somiju, kā arī ar plašo Eiropas dzelzceļa tīklu.
Rail Baltica būs pilnībā elektrificēta līnija ar standarta 1435 mm sliežu ceļa platumu, aprīkota ar Eiropas Dzelzceļa satiksmes vadības sistēmu (ERTMS). Šī dzelzceļa līnija ir projektēta atbilstoši Eiropas standartiem. Projektētais ātrums ir 249 km/h, tādēļ Rail Baltica būtiski paātrinās pārvietošanos starp Baltijas valstīm un lielajām Eiropas pilsētām. Tā kalpos kā mūsdienīga infrastruktūra pasažieru, kravas un militārajai mobilitātei, sekmējot uzņēmējdarbību, tūrismu un kultūras apmaiņu. Rail Baltica palīdzēs padarīt Baltiju par nozīmīgu posmu Eiropas tirdzniecībā un sadarbībā.
Par RB Rail AS
RB Rail AS ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas starpvalstu kopuzņēmums, kas dibināts, lai vadītu un koordinētu Rail Baltica projekta īstenošanu, kas ir pirmais šāda mēroga infrastruktūras attīstības projekts Baltijas reģionā. Vairāk informācijas par Rail Baltica projektu meklējiet vietnē www.railbaltica.org.
Papildu informācijai
Signe Nīgale
Komunikācijas un starptautisko attiecību nodaļas vadītāja
RB Rail AS
Tālrunis: +371 29116146
E-pasts: signe.nigale@railbaltica.org