Nozares ziņas
Latvijas pasts, drošības pasākumi, piesardzības pasākumi, Covid-19

Pēc Latvijā izsludinātās ārkārtējās situācijas atcelšanas no 10.jūnija Latvijas Pastā vairāku pakalpojumu sniegšana atgriežas ierastajā kārtībā, kas tika mainīta ar mērķi ierobežot Covid-19 izplatības iespējas. Taču joprojām tiek saglabāti drošības pasākumi pasta nodaļās un klientu apkalpošanā: stikla aizsargbarjeras un individuālie sejas aizsargvairogi, inventāra pastiprināta dezinfekcija un drošas distances ievērošana.

No trešdienas, 10.jūnija, vairāku Latvijas Pasta sniegto pakalpojumu sniegšana atgriežas ierastajā kārtībā, bet daļai joprojām saglabājas ierobežojumi, paralēli turpinot epidemioloģiskās drošības prasību un rekomendāciju ievērošanu.

Izvērtējot nepieciešamos drošības pasākumus, pie visām pasta nodaļu klientu apkalpojošajām kasēm arī turpmāk būs stikla aizsargbarjeras, kas minimizē nodaļas darbinieka un apmeklētāja saskarsmi; pasta nodaļu un citu struktūrvienību inventārs, tāpat kā līdz šim, tiks pastiprināti dezinficēts, bet darbinieki turpinās ievērot individuālos drošības pasākumus – lietot dezinfekcijas līdzekļus, kā arī sejas aizsargvairogus vai maskas un cimdus tieša kontakta gadījumā ar klientu. Pasta nodaļās klientiem arī turpmāk jāievēro divu metru distance, un nodaļā vienlaikus ieteicams uzturēties tik cilvēkiem, cik tajā ir apkalpojošo kases sistēmu. 

Pasta nodaļas tirdzniecības centros jau ir atsākušas darbu sestdienās un svētdienās, bet, izvērtējot pasta pakalpojumu pieprasījumu un drošības riskus, pārējās pasta nodaļas turpinās strādāt pirmdienās–piektdienās, izvērtējot nepieciešamību atgriezties pie darba arī sestdienās. Vairākums mazo pasta pakalpojumu sniegšanas vietu lauku teritorijās, kur pasta pakalpojumu sniegšana ārkārtējās situācijas laikā nodrošināta pēc pieprasījuma, turpinās darboties šādā režīmā arī pēc 9.jūnija, izvērtējot pasta pakalpojumu pieprasījumu, klientu un pasta darbinieku atsauksmes.

Starptautiskie pasta sūtījumi, kas pirms apstrādes Latvijas Pasta šķirošanas kompleksā ārkārtējās situācijas laikā līdz 72 stundām tika uzglabāti āra teltīs, no 10.jūnija pēc saņemšanas Latvijas Pastā tiks nodoti nekavējošai apstrādei bez karantīnas. Pastnieki un kurjeri, izsniedzot reģistrētos sūtījumus klientiem, līdz ar ārkārtējās situācijas atcelšanu sūtījuma piegādes faktu mobilajā viedierīcē vairs nefiksēs paši, bet, tāpat kā iepriekš, par sūtījuma saņemšanu parakstīsies klients.

No 10.jūnija atcelta sūtījumu 60 dienu bezmaksas uzglabāšana pasta nodaļās: atgriežoties ierastajai kārtībai, sīkpaku un paku bezmaksas uzglabāšana pasta nodaļās būs 10 dienu, bet kopējais uzglabāšanas laiks var sasniegt 30 dienu; savukārt vēstules pasta nodaļās bez maksas tiks glabātas 30 dienu. Latvijas Pasta pakomātos sūtījumi arī pēc ārkārtējās situācijas beigām tiks uzglabāti trīs dienas.

Arī pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas, novēršot drūzmēšanos, pasta nodaļās netiks atjaunota jaunizdoto pastmarku pirmās dienas zīmogošana, un filatēlijas jaunumu interesenti pastmarkas varēs apzīmogot individuāli, piesakoties Latvijas Pasta Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamentā, rakstot uz e-pasta adresi: filatelija@pasts.lv.

Tā kā starptautiskā pasažieru aviosatiksme ir atjaunota minimālā līmenī un starpvalstu satiksmē joprojām noteikti daudzi ierobežojumi, pasta sūtījumu plūsma uz ārvalstīm joprojām ir kavēta, jo visu valstu pasta uzņēmumiem nākas meklēt alternatīvus risinājumus pasta sūtījumu transportēšanai – tostarp izmantojot sauszemes un jūras ceļus, kā arī dzelzceļu. Starptautiskās pasta sūtījumu plūsmas kavēšanās un ierobežojumi piegādēs prognozējami līdz pilnīgai pasažieru aviosatiksmes atjaunošanai.

Latvijas Pasts izveidojis aktuālāko jautājumu-atbilžu sarakstu, kurā apkopota visa svarīgākā informācija par pasta pakalpojumu sniegšanu pēc ārkārtējās situācijas beigām no 2020.gada 10.jūnija: šī informācija pieejama Latvijas Pasta mājas lapā šeit.

Pasta pakalpojumu sniegšanas papildu izmaiņu gadījumā Latvijas Pasts nekavējoties sniegs publisku informāciju.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 3400 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts|facebook.com/latvijas.pasts|instagram.com/latvijas_pasts