Nozares ziņas

Neskatoties uz COVID-19 negatīvo ietekmi uz ekonomiskajiem procesiem globālajos tirgos, LDz turpina nodrošināt regulārus kravu pārvadājumus, to skaitā arī garsastāva kravas vilcienu pārvadājumus no Āzijas uz Eiropu. Šādu īpaši garo vilcienu pārvadāšana Latvijas teritorijā ir iespējama, pateicoties pēdējo mēnešu laikā izveidotajam sadarbības projektam ar Krievijas dzelzceļu par īpaši garu vilcienu sastāvu pārvadājumiem, un šādu pārvadājumu iespēju nodrošina arī LDz augstā infrastruktūras kvalitāte.

Ceturtdien, 9.aprīlī, maršrutā Ķīna–Krievija–Latvija–Lietuva–Kaļiņingrada Latvijas teritoriju šķērsoja iespaidīgs kravas vilciena sastāvs ar 100 TEU konteineriem, sasniedzot viena kilometra garumu.

“Sarunas ar Krievijas dzelzceļu par īpaši garu vilcienu sastāvu pārvadājumu organizēšanu uz Kaļiņingradas apgabalu cauri Latvijai sākās jau pagājušā gada oktobrī, un februāra beigās noslēdzām vienošanos par sadarbības uzsākšanu. Esmu gandarīts, ka pašlaik jau redzam pirmos mūsu darba rezultātus – pēdējā mēneša laikā tranzītā no Ķīnas cauri Latvijai ir nosūtīti vairāki konteinervilcieni, turklāt pēdējais, šodien Latviju šķērsojošais, ir rekordgarš,” uzsver LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

“Šādu tehniski sarežģītu pārvadājumu veikšana laikā, kad daudzas nozares ir spiestas atrasties dīkstāvē, ir nepārprotams signāls mūsu partneriem, ka LDz ir gatavs pielāgoties jauniem apstākļiem un izaicinājumiem par spīti esošajai situācijai pasaulē, turklāt LDz infrastruktūras kvalitāte ļauj nodrošināt īpaši smagu vilcienu sastāvu pārvadājumus,” turpina LDz valdes priekšsēdētājs M.Kleinbergs.

Vilciens, kas 2.aprīlī devās no Ķīnas, Latvijas-Krievijas robežu šķērsoja ceturtdienas naktī, un, pateicoties SIA “LDz Loģistika” “vienas pieturas aģentūras” pakalpojumiem robežšķērsošanas un muitas procedūrām elektroniskajā vidē, vilciens bez kavēšanās varēja turpināt ceļu. SIA “LDz CARGO” nodrošināja kravas vilciena sastāva nogādāšanu tālāk līdz Latvijas - Lietuvas robežai.

Visi pēdējā mēneša laikā veiktie konteinervilcienu pārvadājumi maršrutā Ķīna–Krievija–Latvija–Lietuva–Kaļiņingrada tiek organizēti, LDz sadarbojoties ar Krievijas dzelzceļa meitas kompāniju “TransContainer”.

Īpaši garo kravas vilcienu pārvadājumi tiek nodrošināti, turpinot LDz ilggadējo sadarbību ar Krievijas dzelzceļu, kā arī pamatojoties uz šī gada februārī noslēgto vienošanos starp VAS “Latvijas dzelzceļš” un Krievijas dzelzceļu par garsastāva vilcienu pārvadājumiem uz Kaļiņingradas apgabalu.

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitas sabiedrības – AS “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA “LDZ CARGO”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums SIA “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums SIA “LDZ apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums SIA “LDZ Loģistika”. LDz ir saņēmis Ilgtspējas indeksa Platīna novērtējumu, kā arī ierindojas starp desmit vērtīgākajiem un vislabāk pārvaldītajiem Latvijas uzņēmumiem "Prudentia" un "Nasdaq Riga" ik gadu veidotajā sarakstā.

VAS “Latvijas dzelzceļš”
Ārējās komunikācijas daļa
Tālr.: 67233797, 20396396
e-pasts: Ella.Petermane@ldz.lv
www.ldz.lv