VAS Latvijas Pasts neto apgrozījums 2024. gadā bija 93,7 milj. EUR, bet EBITDA peļņas rādītājs – 6,4 milj. EUR. EBITDA rentabilitāte, salīdzinot ar 2023. gadu, ir uzlabojusies, pieaugot līdz 6,9 %, un atspoguļo paveikto izmaksu pārvaldībā. Latvijas Pasta gada pārskats par 2024. gadu apliecina, ka pagājušo gadu uzņēmums noslēdza ar 100 tūkst. EUR neto zaudējumiem, toties investīciju apjoms pērn sasniedza 6,2 milj. EUR, kas ir augstākais investīciju apjoms pēdējo piecu gadu laikā.
2024. gadā Latvijas Pasta apgrozījums bija 93,7 milj. EUR, kas ir par 13,5 % mazāk nekā 2023. gadā. Būtiskāko ietekmi uz apgrozījuma un peļņas rādītāju veidoja starptautisko sūtījumu biznesa samazinājums noteiktos reģionos un universālā pasta pakalpojuma (UPP) pieprasījuma kritums. Saskaņā ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas 2024. gada nozares apkopojumu, salīdzinot ar 2023. gadu, vēstuļu skaits samazinājās par 14,2 %, bet piegādājamo abonēto preses izdevumu skaits par – 14,6 %. Turklāt 2024. gadā netika pārskatīti UPP tarifi, un tas ir svarīgs faktors, kas ietekmēja rezultātus.
Pasta nozare pastāvīgi saskaras ar augošām loģistikas izmaksām, pieaugošu konkurenci un nepieciešamību modernizēt infrastruktūru, tāpēc pagājušā gadā efektīvai darbības un izmaksu pārvaldībai Latvijas Pasts pievērsa īpašu uzmanību. Lai nodrošinātu ātrāku un uzticamāku sūtījumu piegādi, pērn uzņēmums turpināja darbības transformāciju un modernizēja loģistikas un sūtījumu apstrādi.
2024. gadu Latvijas Pasts noslēdza ar vērienīgām investīcijām – 6,2 milj. EUR, kas ir augstākais investīciju apjoms pēdējo piecu gadu laikā. Lielākie ieguldījumi ir saistīti ar pakomātu tīkla paplašināšanu un starptautisko e-komercijas klientu piesaisti, kas sekmēs uzņēmuma apgrozījuma pieaugumu 2025. un turpmākajos gados.
“2024. gads Latvijas Pasta vēsturē noteikti ir atzīmējams kā investīciju un izaicinājumu gads! Mēs esam paveikuši daudz – izveidots lielākais pakomātu tīkls Latvijā, sperti nozīmīgi soļi starptautiskajā sadarbībā, kā arī radīts jauns pasta nodaļu koncepts, ko šogad mērķtiecīgi ieviešam. No vienkārša sūtījuma līdz personalizētiem pakalpojumiem uzņēmumiem – atbildīgi un drosmīgi tiecamies kļūt par klientu pirmo izvēli sūtījumu jomā un nodrošināt ilgtspējīgu nacionālā pasta operatora attīstību. Paldies Latvijas Pasta klientiem un partneriem par sadarbību, kā arī mūsu darbiniekiem par ieguldījumu 2024. gadā!” saka Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Ģirts Rudzītis.
Gan sadarbības partneri, gan klienti arvien lielāku uzmanību pievērš ilgtspējīgai sadarbībai, balstoties uz videi draudzīgiem principiem. Tādējādi ilgtspējas integrēšana Latvijas Pasta darbībā ir kļuvusi par būtisku faktoru ne tikai normatīvo prasību izpildē, bet arī pakalpojumu konkurētspējā. Latvijas Pasts ir noteicis, ka sinerģijā ar efektivitāti, digitalizāciju, klientu pieredzi un darbinieku labbūtību, ilgtspēja ir viena no galvenajām uzņēmuma attīstības dimensijām.
Latvijas Pasts ilgtermiņā attīsta e-komerciju un paplašina darbību Baltijas valstīs un plašāk, lai:
• kļūtu par klientu pirmo izvēli fiziskajā un digitālajā vidē;
• pilnveidotu sūtījumu piegādes, tranzīta un finanšu pakalpojumus;
• attīstītu mūsdienīgus, klientiem ērtus un draudzīgus pakalpojumus.
2025. gadā uzņēmums uzsvaru liek uz pārdošanu un klientu piesaisti, pilnveido klientu apkalpošanu un ievieš jaunu privāto klientu pašapkalpošanās vietnes funkcionalitāti. Plānots, ka 2025. gadā uzņēmums strādās ar peļņu.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts ir valsts kapitālsabiedrība, un tās darbības virzieni ietver pasta, loģistikas un finanšu pakalpojumus. Uzņēmums specializējas iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. Latvijas Pasts, izmantojot uzticamus gaisa, ūdens un sauszemes tranzīta savienojumus, sniedz pakalpojumus gan privātpersonām, gan biznesa klientiem. Nacionālā pasta operatora komandu veido ap 1800 darbinieku.
Latvijas Pasts rūpējas par klientu pieredzi klātienes apkalpošanas vietās – klientu centros un pasta nodaļās, kā arī nodrošina sūtījumus lielākajā pakomātu tīklā Latvijā. Uzņēmums pastāvīgi ievieš inovācijas un mūsdienīgas tehnoloģijas, nodrošinot visaptverošu pasta pakalpojumu pieejamību valstī. Latvijas Pasta vīzija – kļūt par pirmo izvēli ikkatra Latvijas iedzīvotāja sūtījumiem.
Papildu informācijai:
Laila Kļaviņa | Komunikācijas un filatēlijas daļas vadītāja
Mob.: +371 29256012
E-pasts: pr@pasts.lv, laila.klavina@pasts.lv