Nozares ziņas COVID-19 Pasts

Pēc Latvijā izsludinātās ārkārtējās situācijas beigām no 2021.gada 7.aprīļa vairāku Latvijas Pasta pakalpojumu sniegšana atgriežas ierastajā kārtībā – tiek atjaunota visa veida preču tirdzniecība pasta nodaļās, un klientiem atkal pašiem jāparakstās par to sūtījumu saņemšanu, kam nepieciešams saņēmēja paraksts. Taču joprojām saglabājas visas epidemioloģiskās drošības prasības – viena klienta apkalpošanai klātienē paredzēti 15 kvadrātmetri telpas, tāpēc savu kārtu var nākties uzgaidīt ārpus nodaļas, telpas un inventārs tiek pastiprināti dezinficēts, bet apmeklētājiem jālieto mutes un deguna aizsegs, kā arī jāievēro divu metru distance.

No trešdienas, 7.aprīļa, vairāku Latvijas Pasta sniegto pakalpojumu sniegšana atgriežas ierastajā kārtībā, bet daļai joprojām saglabājas ierobežojumi, turpinot epidemioloģisko drošības prasību un rekomendāciju ievērošanu.

No 7.aprīļa klātienes tirdzniecību vairs neierobežos preču saraksti, un pasta nodaļu apmeklētāji varēs iegādāties visas pasta nodaļā pieejamās preces.

Līdz ar ārkārtējās situācijas beigām atjaunojas normatīvajos aktos noteiktais nosacījums par pienākumu adresātam parakstīties informatīvā paziņojuma zonā datums un paraksts vai uz paraksta attēla iegūšanas aparāta sensora, kas nodrošina pierādījumus tam, ka konkrētais sūtījums ir izsniegts. Kārtība, kas bija spēkā ārkārtējās situācijas laikā un ļāva kurjeriem, pastniekiem un pasta nodaļu darbiniekiem pašiem fiksēt sūtījumu izsniegšanas faktu, līdz ar ārkārtējās situācijas beigām vairs nav spēkā. Tas nozīmē, ka no 7.aprīļa par vairāku veidu – ierakstītu, apdrošinātu un eksprespasta – sūtījumu saņemšanu adresātam pašam atkal ir jāparakstās informatīvajā paziņojumā vai elektroniskajā paraksta ierīcē.                                                   

Lai minimizētu risku, ko Covid-19 izplatības turpināšanās varētu radīt klientu parakstīšanās elektroniskajās ierīcēs, Latvijas Pasts ir sagatavojis attiecīgu priekšlikumu iesniegšanai Satiksmes ministrijā, lai ārkārtējās situācijas laikā ieviestā kārtība par sūtījuma saņemšanu, kad izsniegšanas faktu fiksē pasta darbinieki, saglabātos arī turpmāk. 

Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem nr.360 Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, Latvijas Pasta pakalpojumu sniegšana arī turpmāk notiek, ievērojot visas epidemioloģiskās drošības prasības. Pie visām pasta nodaļu klientu apkalpojošajām kasēm ir speciālas stikla aizsargbarjeras, kas minimizē nodaļas darbinieka un apmeklētāja saskarsmi; pasta nodaļu un citu struktūrvienību inventārs, tāpat kā līdz šim, tiks pastiprināti dezinficēts, bet darbinieki turpinās ievērot individuālos drošības pasākumus – lietot dezinfekcijas līdzekļus, kā arī sejas maskas un cimdus tieša kontakta gadījumā ar klientu.

Pasta nodaļās klientiem arī turpmāk jāievēro divu metru distance, un nodaļā vienlaikus var uzturēties tik cilvēku, cik norādīts paziņojumā uz pasta nodaļas ārdurvīm, tāpēc klientiem var nākties pakalpojumu saņemšanu gaidīt ārpus pasta nodaļu telpām. Viena klienta apkalpošanai pasta nodaļā nepieciešams nodrošināt 15 kvadrātmetru telpas, kā rezultātā vairākos desmitos pasta nodaļu par vairākiem desmitiem samazināts apkalpojošo kasu skaits.

Arī pēc ārkārtējās situācijas beigām, novēršot drūzmēšanos, pasta nodaļās netiks atjaunota jaunizdoto pastmarku pirmās dienas zīmogošana, un filatēlijas jaunumu interesenti pastmarkas varēs apzīmogot individuāli, piesakoties Latvijas Pasta Pasta vērtszīmju un filatēlijas departamentā, rakstot uz e-pasta adresi: filatelija@pasts.lv.

Turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme būtiski iespaido arī Latvijas Pasta iespējas nodrošināt sūtījumu nekavējošu un vienmērīgu piegādi visām adresātu grupām. Ir mainīta darbinieku un klientu aizsardzībai pastnieku darba organizācija, veicinot minimālu saskarsmi un tādējādi sūtījumu piegādi īstenojot pakāpeniski. Arvien biežākas ir situācijas, kad piegādes nodrošināšanas iespējas ietekmē arī nepieciešamība atsevišķās pasta nodaļās un piegādes punktos uz laiku pilnībā nomainīt strādājošo sastāvu, aizstājot ar kolēģiem no citām struktūrvienībām vai piesaistot pagaidu darbiniekus. Tādējādi piegādes paredzētajos termiņos atsevišķās teritorijās var būt uz laiku apgrūtinātas.

Ievērojot visā pasaulē noteiktos koronavīrusa Covid-19 izplatības novēršanas pasākumus, starp daudzām valstīm joprojām ir atcelti vai ierobežoti starptautiskie pasažieru pārvadājumi, tāpēc arī patlaban ir ierobežota un/vai kavēta pārrobežu pasta sūtījumu apmaiņa. Jebkādi piegādes termiņi un kvalitātes standarti patlaban starptautiskā līmenī netiek ievēroti.

Pasta pakalpojumu sniegšanas papildu izmaiņu gadījumā Latvijas Pasts nekavējoties sniegs publisku informāciju.

 

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv; vineta.danielsone@pasts.lv  
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts