Nozares ziņas Sabiedriskais transports
Vilciens

Ar sabiedrisko transportu Latvijā kopumā apmierināti ir 69% tā lietotāju, savukārt pasažieru, kas izmanto vilcienu satiksmi, apmierinātība sasniedz 88%, atklāts sociālo un mediju pētījumu kompānijas “Kantar” veiktajā pētījumā.

Visaugstāk pasažieri novērtē vilcienu kustības precizitāti – ar to apmierināti ir 93% aptaujāto.  Laikus nonākt galamērķī ir svarīgi gan tiem 52%, kas ar vilcienu ikdienā dodas uz darbu, un tiem 48% respondentu, kas izmanto to, lai dotos uz kādu kultūras pasākumu, gan tiem 38% braucēju, kas dodas apciemot radus un draugus.

2023. gadā, salīdzinot ar 2022. gadā veiktā pētījuma rezultātiem, ir palielinājusies “Pasažieru vilciena” klientu apmierinātība ar informāciju vilcienu kavējumu gadījumā un Klientu apkalpošanas centrā sniegto informāciju.

“Vērtējuma uzlabošanos visdrīzāk ir sekmējusi kopš šī gada pavasara klientiem pieejamā iespēja apkalpošanas informatīvo atbalstu attālināti saņemt cauru diennakti visas nedēļas garumā, kā arī pastāvīgais darbs pie pasažieru apkalpošanas standarta uzlabošanas,” norāda Sigita Zviedre, AS “Pasažieru vilciens” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja. Lielākā daļa – 96% pasažieru –  ir apliecinājuši apmierinātību ar “Pasažieru vilciena” konduktoru kontrolieru atsaucību, laipnību un izpalīdzību.

Vilciens ir ne tikai transporta līdzeklis, bet arī vide, kurā pasažieri pavada laiku – 46% respondentu ceļā pavadīto laiku izmanto izklaidei, piemēram, lai pārlūkotu internetu, klausītos mūziku, skatītos filmas un spēlētu spēles, bet 21% lasa, mācās vai strādā. 29% pasažieru atpūšas, guļot, vērojot apkārt notiekošo caur logu vai citus braucējus. Vērtējot drošības situāciju, tāpat kā iepriekšējās aptaujās, arī šogad ap 80% pasažieru ir atbildējuši, ka vilcienā jūtas droši gan par sevi, gan par savām mantām.

44% pasažieru ir uzskatāmi par ilglaicīgiem vilciena lietotājiem, kas to kā pārvietošanās līdzekli izmanto jau vairāk nekā 10 gadus, katrs trešais – 35% respondentu – ar vilcienu pārvietojas no 1 līdz 7 gadiem. Visbiežāk pasažieri līdz vilcienam un pēc tam līdz nepieciešamajam galamērķim nokļūst kājām. Otrs biežākais veids ir ar sabiedrisko transportu. Vairākumam aptaujāto pasažieru nokļūšana līdz vilcienam un pēc tam no vilciena līdz galamērķim aizņem līdz 20 minūtēm.

AS “Pasažieru vilciens” pasažieru aptauju 2023. gada jūlijā piecās dzelzceļa līnijās veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija “Kantar”, kopumā aptaujājot gandrīz 3900 pasažieru. Izlases struktūra veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmu katrā no dzelzceļa līnijām. Pasažieri tika aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos vilcienu kursēšanas laikos, kā arī visos dzelzceļa līniju posmos.

Par AS “Pasažieru vilciens”

2001. gada 2. novembrī dibinātā akciju sabiedrība “Pasažieru vilciens” ir lielākais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. AS “Pasažieru vilciens” ir patstāvīgs valsts īpašumā esošs uzņēmums. 2022. gadā uzņēmums pārvadāja 15,7 miljonus pasažieru, 98,8 % reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika.

Papildu informācija:

Sigita Zviedre
AS „Pasažieru vilciens”
Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja
E-pasts: sigita.zviedre@pv.lv
Mobilais tālrunis: 26377286