Nozares ziņas

Neraugoties uz jaunā koronavīrusa COVID-19 pandēmijas izraisīto krīzi aviācijas nozarē, lidosta “Rīga” saglabā savu stratēģisko mērķi nākotnē kļūt par Ziemeļeiropas aviosatiksmes mezglu, ceturtdien Rīgas Aviācijas forumā uzsvēra lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

“Šī krīze mums ir devusi papildus laiku sagatavoties jauniem izaicinājumiem. Investējot līdzekļus modernu infrastruktūras risinājumu attīstībā šobrīd, nākotnē tiek radīta iespēja efektīvāk organizēt darbu un samazināt izmaksas uz vienu apkalpoto pasažieri vai gaisa kuģi, kas uzlabos lidostas konkurētspēju gan no izmaksu, gan vides ilgtspējības aspektiem,” norāda lidostas vadītāja.

Šovasar ar Kohēzijas fonda atbalstu un pašu līdzekļiem lidostas “Rīga” lidlaukā īstenoti vairāki vērienīgi investīciju projekti vairāk nekā 15 miljonu eiro apjomā: rekonstruēta un modernizēta daļa skrejceļa un manevrēšanas ceļi vairāk nekā 11 kilometru garumā, izbūvēts helikopteru nosēšanās laukums un jaunas gaisa kuģu un helikopteru stāvvietas. Šīs investīcijas ne tikai ļaus lidostai “Rīga” paaugstināt savu operacionālo kapacitāti un piedāvāt klientiem labākus pakalpojumus, bet arī padarīs lidostu videi draudzīgāku, samazinot CO2 emisiju apjomu un ļaujot ietaupīt resursus.

Jau šoruden darbu sāks jaunais lidostas “Rīga” kravu apkalpošanas perons ar pazemes hidrantu sistēmām un multikategoriju gaisa kuģu stāvvietām, kas kopā ar kravu loģistikas centra attīstību nākotnē ļaus lidostai “Rīga” dubultot apkalpoto kravu apjomu, sasniedzot 60 0000 tonnu gadā. Jau šobrīd topošās “kravu pilsētas” teritorijā starptautiskā loģistikas kompānija DHL uzsākusi sava reģionālā sūtījumu apstrādes un šķirošanas centra būvniecību. Investorus gaida vēl 15 000 kvadrātmetru zemes, kur iespējams attīstīt kravu apstrādes un apkalpošanas noliktavas līdz 9000 kvadrātmetru platībā.

Tāpat lidosta turpina darbu pie jaunā pasažieru termināļa projekta izstrādes, lai varētu uzsākt projekta īstenošanu, tiklīdz to ļaus uzņēmuma saimnieciskās darbības rezultāti. “Ir sagaidāms, ka dažu gadu laikā lidosta atjaunos pirmskrīzes apkalpoto pasažieru skaitu. To apliecina arī “airBaltic” precizētā biznesa plāna attīstības ieceres. Lidostas kapacitātes nepietiekamība nevar būt par šķērsli šo attīstības plānu īstenošanai Rīgā,” norādīja L.Odiņa. Tāpat viņa uzsvēra, ka, visticamāk, jaunās epidemioloģiskās drošības prasības saglabāsies ilgtermiņā un lidostai būs nepieciešamas papildus platības šo normu īstenošanai, nemazinot lidostas kapacitāti un pakalpojumu kvalitāti.

Kā Rīgas Aviācijas foruma diskusijā uzsvēra L.Odiņa, gan šobrīd, gan plānojot nākotnes attīstību, lidosta pievērš lielu uzmanību ilgtspējīgiem risinājumiem, tostarp vērtējot arī iespēju piesaistīt struktūrfondu projektus, kas Latvijai būs pieejami nākošajā Eiropas Savienības budžeta plānošanas periodā līdz 2027.gadam. Šis ES finansējums būtu izmantojams gan notekūdeņu infrastruktūras, tā arī tehnikas iegādei, kas savā darbā izmanto alternatīvo degvielu, piemēram, elektriski darbināmi perona autobusi, specializētā perona tehnika un elektroauto, kas ikdienā tiek izmantots lidostas funkciju īstenošanai.

“Ja uzņēmums domā par ilgtspēju visos tās aspektos – vides, sociālajā un ekonomiskajā, tas kļūst efektīvāks procesos un resursu izmantošanā, iegūst motivētus un lojālus darbiniekus un kļūst pievilcīgāks nākotnes darba ņēmējiem. Tas uzlabo darbības rezultātus un līdz ar to dod tiešu ieguvumu biznesam,” uzsver lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja.

Viņa atgādināja, ka lidosta ir viens no ilgtspējas veterāniem Latvijā – kopš 2011.gada lidosta piedalās Ilgtspējas indeksa novērtējumā un jau otro gadu ir visaugstākā - Platīna statusa uzņēmums. “Šogad pirmo reizi sabiedrībai būs iespēja iepazīties ar lidostas Ilgtspējas ziņojumu, kas sagatavots atbilstoši starptautiskajam Global Reporting Index (GRI) standartam un atspoguļos lidostas sniegumu svarīgākajos ilgtspējas aspektos,” norādīja L.Odiņa.

 

_______________________________________________________________

Lidosta “Rīga” ir strauji augošs Ziemeļeiropas gaisa satiksmes mezgls. 2019.gadā lidosta “Rīga” apkalpoja vairāk nekā 7,8 miljonus pasažieru. Kompānijas “Cirium” pētījumā lidosta “Rīga” atzīta par 2019.gada 4.punktuālāko lidostu pasaulē vidējo lidostu grupā.

 

Papildu informācijai:
Laura Kulakova
Komunikācijas vienības vadītāja
l.kulakova@riga-airport.com
GSM: 29 165 007