Nozares ziņas
Latvijas pasts, pakomāti, vizuālis

Attīstot Latvijas Pasta pakomātu tīklu, uzņēmums tā kopējo ietilpību palielinājis par 15%, nomainot esošos pakomātus ar jaunākiem un modernākiem, bet atsevišķās vietās izvietojot pilnīgi no jauna. Pēdējo trīs mēnešu laikā – martā, aprīlī un maijā – pieprasījums sūtījumu saņemšanai pakomātos pieaudzis vidēji par 40%, un šajā periodā palielinājies arī pāradresēto sūtījumu skaits no pasta nodaļām uz pakomātiem. Pakomātu tīkla modernizācijas projekts tiek turpināts, plānojot tā ietilpības pieaugumu, kā arī āra pakomātu iegādi.

Modernizējot un attīstot pakomātu tīklu, Latvijas Pasts nomainījis 13 pakomātus visā valsts teritorijā, kā arī izvietojis divus jaunus paku termināļus Rīgā – t/c Galerija Centrs, Audēju ielā 16, un t/c Maxima, Biķernieku ielā 143, –, pakomātu tīkla kopējo ietilpību tādējādi palielinot par 15%.

Līdz ar e-komercijas attīstību un sabiedrības paradumu maiņu arī Covid-19 ietekmē pēdējo mēnešu laikā būtiski pieaudzis pakomātu pakalpojumu pieprasījums – 2020.gada martā, aprīlī un maijā klienti pakomātu pakalpojumus izmantojuši par vidēji 40% vairāk nekā janvārī un februārī. Lai iespējami vairāk klientu varētu saņemt savus sūtījumus pakomātos un tie neuzkrātos, veidojot sastrēgumus, Latvijas Pasts ieviesis trīs dienu termiņu sūtījumu uzglabāšanai paku termināļos.

“Pakomātu pakalpojuma pieprasījums liecina, ka ejam pareizajā virzienā – to pierāda ne tikai augošais pakomātu pakalpojumu pieprasījums, bet arī fakts, ka klienti, kas sūtījumus bija raduši saņemt pasta nodaļās, arvien biežāk izmanto sūtījumu pāradresācijas pakalpojumu Latvijas Pasta mobilajā lietotnē, lai sūtījumu saņemtu sev izdevīgākajā pakomātā,“ norāda Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.  

2020.gada martā–maijā pasta sūtījumu pāradresācijas skaits no pasta nodaļām uz pakomātiem sasniedzis gandrīz 2000 sūtījumu. Latvijas Pasts plāno turpmāku pakomātu tīkla modernizāciju, ne tikai palielinot tā ietilpību, bet paplašināšanu arī ar āra pakomātiem, līdz ar to vēl vairāk paplašinot klientu izvēles iespējas sūtījumu saņemšanai Latvijas Pasta piedāvātajos kanālos.

Latvijas Pasts pakomātu tīklu iegādājās 2019.gada augustā, būtiski paplašinot sūtījumu izsniegšanas iespējas. Līdz ar to Latvijas Pasta vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietām, 1200 pastnieku un 100 kurjeru servisam, kā arī vairāk nekā 50 Circle-K degvielas uzpildes staciju tīklam sūtījumu izsniegšanai pievienojās 61 pakomāts visā valsts teritorijā, kas patlaban tiek papildus attīstīts un modernizēts.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 3400 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

 

Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv, vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts