Nozares ziņas

VAS Latvijas autoceļu uzturētājs uz asfaltētajiem valsts autoceļiem veic bedru masveida remontu, izmantojot trīs veidu tehnoloģijas. Atbilstošu tehnoloģiju nosaka pēc autoceļa tehniskā stāvokļa. Uz valsts autoceļiem, kas ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī izmanto šķembu un bitumena emulsijas tehnoloģiju.

Šķembu un bitumena emulsijas remontu tehnoloģija ir visvairāk izmantotā metode bedru remontdarbiem uz autoceļiem, kas ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. Ar melno segumu sliktā un ļoti sliktā tehniskā stāvoklī ir 43% valsts autoceļu. Tā ir ekonomiski pamatota metode un to izmanto arī Lietuvā un Igaunijā uz autoceļiem, kas ir novecojuši. Pirms bedres labošanas to attīra, tad gruntē ar bitumena emulsiju un noslēgumā aizpilda ar šķembām un piesūcina ar bitumena emulsiju. Pēc veiktajiem darbiem, ātruma ierobežojums 70 km/h stundā tiek ieviests uz vienu diennakti un remonta posmu apzīmē ar ceļa zīmi Uzbērta grants vai šķembas. Pirms ātruma ierobežojumu noņemšanas brīvās šķembas no autoceļa tiek noslaucītas.

Karstā asfaltbetona tehnoloģija pārsvarā tiek izmantota, lai veiktu bedru remontdarbus uz salīdzinoši jauniem asfalta autoceļiem un ir teju 1,5 reizes dārgāka nekā šķembas un bitumena emulsija. Bedru remonts ar karsto asfaltbetonu ir sarežģītāks – bedri nepieciešams izfrēzēt ar precīzām kontūrām, iztīrīt, gruntēt ar bitumena emulsiju, aizpildīt ar karsto asfaltu, un noblīvēt.

Aukstā asfalta tehnoloģiju izmanto atsevišķu satiksmei bīstamo bedru (kas lielākas par 0,1 m2 un dziļākas par 5 cm) remontam, kas ir gandrīz trīs reizes dārgāka metode nekā šķembas un bitumena emulsija. Remontdarbu laikā - bedri attīra un aizpilda ar aukstā asfalta maisījumu, satiksmi pēc remontdarbiem var atjaunot uzreiz pēc bedres labošanas. Ar šo metodi tiek labotas avārijas bedres visa gada garumā, jo šī ir vienīgā metode, kuru var veikt jebkādos laika apstākļos. Mitrums un ūdens neietekmē asfalta saķeri ar bedres virsmu un malām.

Bedru veidošanos uz melnajiem autoceļu segumiem ietekmē autoceļa seguma vecums un tehniskais stāvoklis. Bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem.

Satiksmes dalībniekiem jāņem vērā, ka remontdarbu vietās tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi - darbu laikā tiek izvietotas brīdinājuma zīmes, lokāli tiek sašaurināta brauktuve un ierobežots braukšanas ātrums, attiecīgi 70 km/h un 50 km/h. Lai neapdraudētu savu un remontdarbu veicēju drošību, aicinām ievērot ātruma ierobežojumus un distanci starp transportlīdzekļiem.

Lai uzlabotu satiksmes drošību un informētu ceļu lietotājus par posmiem, kuros konkrētajā brīdī norit ikdienas uzturēšanas darbi, autoceļu uzturētāja remontbrigādes ir aprīkotas ar GPS iekārtām. Tiešsaistes režīmā var sekot līdzi VAS Latvijas Valsts ceļi mājaslapas kartē un aplikācijā Waze.

Aicinām informēt par ceļu stāvokli valsts autoceļu posmos, zvanot uz VAS Latvijas Valsts ceļi Satiksmes informācijas centra diennakts bezmaksas informatīvo tālruni 8000 5555.

Par LAU:

LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem 9129 km autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

Maija Eglīte

Komunikācijas daļa
Komunikācijas speciāliste
Tālr.+371 67686933
Mob.+371 29162452
maija.eglite@lau.lv