Jaunumi

Autobusu kustību sarakstos būs jānorāda tie reģionālās nozīmes autobusu reisi, kas ir aprīkoti personu ar kustību traucējumiem vieglai iekļūšanai autobusā un to pārvadāšanai. To paredz šodien, 16. aprīlī, Ministru kabinetā (MK) izskatīti grozījumi noteikumos "Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā".

Tāpat paredzēts, ka līdz 2021. gadam visās reģionālās nozīmes autobusu maršrutu pieturvietās atradīsies vienāda dizaina un vienāda satura autobusu kustības saraksti. Daudzās reģionālas nozīmes maršrutu pieturās esošie autobusu kustību saraksti nav vizuāli pievilcīgi, nav ērti lietojami pasažieriem, nesatur aktuālu informāciju, bieži vien viegli demontējami un sabojājami. Turklāt, ja vienā pieturvietā pasažieru apmaiņu veic dažādi pārvadātāji, tad pieturvietā atrodas vairāki dažāda dizaina un informāciju saturošie autobusu kustības saraksti, kuros sabiedriskā transporta pakalpojumu lietotājam ir grūti orientēties.

Savukārt jaunais regulējums paredz, kaVSA Autotransporta direkcija pakāpeniski līdz 2021. gada 31. decembrim reģionālās nozīmes autobusu maršrutos iekļautajās pieturvietās veiks kustības sarakstu plākšņu pirmreizējo uzstādīšanu un informācijas ievietošanu autobusu kustības sarakstu plāksnēs. Pēc tam informāciju uz plāksnēm aktualizēs pārvadātājs, kas sniedz sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutā vai reisā, kurā tiek mainīta autobusu kustību sarakstā iekļautā informācija vai informācija, kas ir attēlota kustību sarakstu plāksnēs. Pārvadātājs kustību sarakstu ģenerēšanai izmantos VSIA Autotransporta direkcijas tīmekļvietnē pieejamo formu. Tādejādi tiks nodrošināts, ka visās reģionālās nozīmes autobusu maršrutu pieturvietās atradīsies vienāda dizaina un vienāda satura autobusu kustības saraksti.

Noteikumi tiek papildināti ar norādi, ka regulārie pārvadājumi pēc pieprasījuma var tikt izpildīti ar autobusu vai M1 kategorijas transportlīdzekli. Tiek plānots, ka pārvadājumu pēc pieprasījuma ietvaros (kad pārvietošanās vajadzības tiks nodrošinātas 1-3 pasažieriem), šādu pakalpojumu varētu izpildīt ar vieglo automobili. Pārvadājot 1-3 pasažierus ar autobusu, šāds pakalpojums ir saistīts ar lielām izmaksām, kam attiecīgi arī ir tieša ietekme uz kompensējamo zaudējumu apmēru.

 

Informāciju sagatavoja:
Satiksmes ministrijas
Komunikācijas nodaļa