26.augustā valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas rīkojumu.
Valsts piešķirs 26 miljonus eiro uzņēmumam “Latvijas dzelzceļš” (LDz).
Nauda nepieciešama, lai uzņēmums varētu sabalansēt savas finanses 2024. gadam.
To prasa Latvijas un Eiropas Savienības likumi.

Satiksmes ministrs Atis Švinka sacīja:
“Dzelzceļš ir ļoti svarīgs cilvēkiem, kas pārvietojas ar vilcienu. Tas ir arī būtisks valsts drošībai. Pēdējos gados LDz ir uzlabojis savu darbu. Pēc reformas nākotnē valsts atbalsts būs mazāks.”

Dzelzceļš ir sabiedriskā transporta pamats visā Eiropā.
Valsts finansējums nodrošina, ka tas darbojas nepārtraukti un cilvēki var braukt ar vilcieniem.
Vienlaikus dzelzceļš ir arī svarīga daļa no Eiropas kritiskās infrastruktūras.

Pēdējos gados LDz pārvadāto kravu apjoms ir būtiski samazinājies.
Tas nozīmē mazākus ieņēmumus uzņēmumam.
Tāpēc valsts atbalsts ir nepieciešams lielākā apmērā.
Tomēr LDz cenšas mazināt izmaksas un palielināt ienākumus, lai samazinātu dotāciju apjomu.
Šī gada pirmajos piecos mēnešos izdevumi samazināti par 7 miljoniem eiro.
Prognozes rāda, ka 2025. gadā finanšu rezultāti būs labāki, taču šogad uzņēmumam būs zaudējumi.

Izmaksas tiek samazinātas uzmanīgi, lai tas neietekmētu pasažieru drošību.

Valsts dzelzceļa infrastruktūru par noteiktu maksu var izmantot visi pārvadātāji.
Noteikumi ir vienādi visiem un atbilst Eiropas regulām.
Tāpēc piešķirto valsts finansējumu nevar uzskatīt par palīdzību biznesam.

Satiksmes ministrija turpina dzelzceļa nozares reformu.
Tās mērķis ir padarīt sistēmu efektīvāku.
Plānots, ka uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” tiks pievienots LDz.
Tad LDz pārvaldīs arī Rail Baltica infrastruktūru.
Vienlaikus notiek arī LDz uzņēmumu apvienošana vienotā koncernā.

Saistītas tēmas

Jaunumi