Šogad ceļu satiksmē bojāgājušo skaits ir pieaudzis. Tas ir nopietni. Par satiksmes drošību atbildam mēs visi – valsts, pašvaldības un sabiedrība.
Valsts uzlabo ceļus, novērš bīstamas vietas, ievieš jaunas tehnoloģijas un ātruma kontroli. Ja ar to nepietiek, tiek piemēroti sodi. Sods ir vajadzīgs, lai cilvēki ievērotu noteikumus un būtu drošība uz ceļiem.
Statistika par 2025. gadu (10 mēneši):
- Ceļu satiksmes negadījumi: 14 676 (par 67 vairāk nekā pērn).
- Bojāgājušie: 97 (pērn bija 91). Tagad jau 108.
- Viegli cietušie: 2974 (mazāk nekā pērn – 3094).
- Smagi ievainotie: 279 (pērn bija 259).
Kas gājuši bojā visbiežāk:
- Autovadītāji – 34
- Gājēji – 29
- Pasažieri – 12
- Motociklisti – 9
- Velosipēdisti – 6
- Citi – 7
Lielākā daļa negadījumu notiek sadursmēs.
Galvenie negadījumu cēloņi:
- Alkohols – 25%
- Veselības problēmas – 22%
- Pārsniegts ātrums – 30%
- Drošības jostes nelietošana
- Nepieredzējuši vadītāji
- Gājēji bez atstarotājiem tumsā
Kontroles līdzekļi Latvijā:
- 100 stacionārie radari
- 12 pārvietojamie radari
- 16 vidējā ātruma kontroles iekārtas
- 20 sarkanās gaismas kameras
- Vairāk nekā 100 citas kameras
Drīzumā būs vēl vairāk iekārtu, lai uzlabotu drošību.
Ceļu satiksmes drošības padome apsprieda arī likumu izmaiņas un jaunas idejas satiksmes drošībai.