Šodien, 2.decembrī Ministru kabinetā (MK) izskatīja un atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par “Valsts autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040. gadam”. Atjaunotais dokuments nosaka pamatotus mērķus un prioritātes, ņemot vērā Eiropas Savienības (ES) regulējuma izmaiņas un nacionālā līmeņa faktorus - šī brīža autoceļu stāvokli un pieejamo finansējumu.
Informatīvajā ziņojumā paredzēta turpmākā rīcību attiecībā uz prioritātēm valsts galveno, reģionālo un vietējo autoceļu attīstībai, kā arī darbības vietējās sasniedzamības nodrošināšanai SM esošo valsts budžeta līdzekļu ietvaros un piesaistot papildu ES fondu un citu ārvalstu finanšu palīdzības resursus.
“Autoceļu ilgtermiņa attīstības plāns sagatavots atbilstoši aktuālajai situācijai, paredzot reāli veicamas darbības. Tāpat stratēģija dod lielāku elastību kontekstā ar reģionu ekonomisko attīstību, jo reģionālo un vietējo ceļu būvniecībā lielāka loma tiek noteikta pašvaldībām. Tām būs lielāka ietekme lemt par ceļu pārbūvi, t.sk., lai atbalstītu biznesa attīstību savā teritorijā”, uzsver satiksmes ministrs Atis Švinka.
Stratēģijā noteiktais mērķis ir izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts autoceļu tīklu, nodrošinot tuvāko ES valstu sasniedzamību no Rīgas vienas stundas laikā, novadu centru sasniedzamību pa melno segumu un valsts autoceļu pieejamību. Stratēģija paredz Rīgas apbraukšanu pa divu brauktuvju ceļu. Savukārt reģionālo un vietējo ceļu sasniedzamības nodrošināšanai lielāka loma noteikta pašvaldībām, dodot iespēju kāpināt ekonomisko izaugsmi. Tagad līdztekus pagasta pārvaldes sasniedzamībai, pašvaldībai ir iespēja izvēlēties ceļa pārbūvi arī uz citu nozīmīgu vietu. Aktualizētajā stratēģijā ir noteikts, ka valsts autoceļu sliktā un ļoti sliktā stāvoklī pieejamība tiek nodrošināta ar ikdienas uzturēšanu.
Tāpat dokumentā ietverti tādi jautājumi kā pašvaldību teritoriju plānojumos noteiktās teritorijas autoceļu attīstībai, inženiertīklu izvietošana pie ceļiem u.c.
Autoceļu attīstības dokumentu aktualizēja SM izveidotā ekspertu darba grupa, kurā piedalījās Autoceļu padomē iesaistīto organizāciju, kā arī institūciju un nevalstisko organizāciju pārstāvji, kas ir saistīti ar autoceļu jomu.