“Autoceļu fonda finansējumam ir jāseko vienkāršam un godīgam principam – jo vairāk ceļus lieto, jo vairāk tajos jāiegulda. Tāpēc Satiksmes ministrijas pozīcija ir tāda, ka no akcīzes nodokļa ieņēmumiem ceļu finansējumam jāparedz lielāka proporcija. Vienlaikus kopā ar nozares partneriem meklējam jaunus veidus un tehnoloģijas, kā ar pieejamajiem resursiem paveikt vairāk un sasniegt lielāku atdevi no katra ieguldītā eiro”, uzsvēra satiksmes ministrs Atis Švinka, runājot par Autoceļu padomes sēdē apstiprināto Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju 2020.-2040. gadam.

Jaunās stratēģijas prioritāte ir izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts autoceļu tīklu, kas nodrošinās starpvalstu savienojamību, novadu centru sasniedzamību pa melno segumu no pagasta pārvaldes, kā arī valsts autoceļu ikdienas uzturēšanu.

Stratēģijas publiskā apspriešana TAP portālā plānota maijā.

23. aprīļa Autoceļu padomes sēdes dalībnieki izskatīja šādus jautājumus:

  • Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģija 2020.-2040. gadam
  • Būvdarbi valsts autoceļu tīklā
  • Valsts autoceļu nodalījumu joslas izmantošana mobilitātes pakalpojumu un enerģētikas infrastruktūras tīklu izvietojuma nodrošināšanai
  • Valsts a/c A7 (Bauskas apvedceļš) darbu statuss
  • Ikdienas uzturēšanas prasību valsts un pašvaldību autoceļiem pārskatīšana
  • Valsts autoceļu ikdienas uzturēšana

Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē prezentētie materiāli: