• Rail Baltica projekts tiek dēvēts par Baltijas valstu simbolisku atgriešanos Eiropas sastāvā – līdz 2. pasaules karam Baltijas valstis ar Eiropas galvaspilsētām jau savienoja 1435 mm platas sliedes. Kopš 20. gadsimta vidus Baltijas valstis galvenokārt piekļāvušās rietumu-austrumu dzelzceļa virzienam, izmantojot pēc Krievijas standartiem būvētos 1520 mm platos sliežu ceļus;
  • 90-to gadu sākumā pēc 11 Baltijas jūras valstu iniciatīvas pirmo reizi Baltijas jūras reģiona kartogrāfiskajā materiālā tiek parādīts starptautisks ātrgaitas dzelzceļš Tallina-Berlīne un tiek uzturētas diskusijas telpiskās plānošanas jomā par Baltijas valstu savienojamību ar Centrālo Eiropu, izveidojot dzelzceļa līniju ziemeļu–dienvidu virzienā;
  • 2017.gadā tiek parakstīts Igaunijas, Latvijas un Lietuvas starpvalstu līgums par Rail Baltica dzelzceļa savienojuma izveidi;
  • 2018. gadā Eiropas Komisija paraksta Ieviešanas lēmumu par Ziemeļjūras-Baltijas jūras TEN-T koridora pārrobežu projekta Rail Baltica ieviešanu, ar to nostiprinot Eiropas Komisijas un visu ES dalībvalstu apņemšanos īstenot projektu;
  • Rail Baltica projekts ir iekļauts ES prioritāro transporta tīklu sarakstā, iezīmēts visās Eiropas transporta attīstības kartēs un iegūst aizvien lielāku lomu Baltijas valstu drošības garantiju stiprināšanā.
  • 2022. gada 7. decembrī Rail Baltica starptautiskās stacijas būvlaukumā pie lidostas "Rīga" iebetonēta laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm. Pasākums iezīmē būtiskas pārmaiņas būvlaukumā, būvniecības darbiem no zemes līmeņa pakāpeniski pārejot uz redzamākām aprisēm. Vairāk:
  • 2022. gada 6. decembrī notiek Rail Baltica Industrijas diena, kurā sniegts visaptverošs pārskats par Rail Baltica projekta progresu 2022. gadā, tostarp uzsvērta projekta nozīmība jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos. Vairāk:
  • 2022. gada 4. novembrī SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" paraksta līgumu ar personu apvienību “RERE INECO” par Rail Baltica 16 reģionālo mobilitātes punktu būvprojektēšanu un autoruzraudzību. Līgums paredz būvprojektu izstrādi līdz 2024. gadam un autoruzraudzību līdz ēku nodošanai ekspluatācijā. Vairāk:
  • 2022. gada 31. oktobrī notiek diskusija “Apvienotais tilts – Rail Baltica risinājums Daugavas abu pušu savienošanai”, kurā eksperti diskutēja par aktuālajiem divlīmeņa šķērsojuma tehniskajiem risinājumiem un būvniecības ieceri, kā arī apsprieda ar autoceļu infrastruktūru saistītus jautājumus. Vairāk: 
  • 2022. gada 21. oktobrī Rail Baltica kopuzņēmums RB Rail AS paraksta jaunu finansēšanas līgumu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) par kopējo budžetu 422,6 miljoni eiro, no kuriem Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) ieguldījums būs 353,9 miljoni. Finansējums papildinās jau pieejamo finansējumu 2014.-2021. gada finanšu periodā. Vairāk: 
  • 2022. gada 20. oktobrī Saeima apstiprina SM sagatavoto likumprojektu “Rail Baltica projekta likums". Lai sekmētu Rail Baltica projekta savlaicīgu pabeigšanu paredzētajos termiņos ar noteikto finansējumu, likumā izstrādāti vairāki risinājumi projekta ieviešanas šķēršļu novēršanai gan pirms būvdarbu uzsākšanas, gan būvdarbu veikšanas laikā. Vairāk:
  • 2022. gada 27. septembrī iesniegts Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūrā (CINEA) pieteikums otrajā Militārās mobilitātes projektu pieteikumu atlases uzsaukumā finansējuma saņemšanai no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentaVairāk: 
  • 2022. gada 14. septembrī darba vizītē Latvijā ierodas Eiropas Komisijas (EK) Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T pamattīkla koridora koordinatore Katrīna Trautmane (Catherine Trautmann). Tiekoties ar satiksmes ministru, EK pārstāve apliecina Rail Baltica projekta nozīmību Eiropas līmenī un aicina projektu īstenot iespējami ātrākā termiņā. Vairāk:
  • 2022. gada 13. septembrī uzsākta Rail Baltica dzelzceļa stacijas vērienīgākās estakādes izbūve pie lidostas "Rīga". Izbūvēti pirmie pāļi estakādei, pa kuru kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju, Rīgas centru, Baltiju un pārējo Eiropu. Vairāk:
  • 2022. gada 6. septembrī valdība izskata Rail Baltica projekta ieviešanas progresu Latvijā. Satiksmes ministrija iepazīstināja ar informatīvo ziņojumu par Rail Baltica projekta ieviešanas progresu Latvijā 2022. gada 2. ceturksnī. Vairāk:
  • 2022. gada 6. septembrī izsludina konkursa otro kārtu Rail Baltica pamattrases būvdarbiem Latvijā. Pabeigta otrās kārtas prasību izstrāde un kvalificētie kandidāti uzaicināti iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus otrajā iepirkuma posmā. Ar iepirkuma otro kārtu sperts liels solis, lai 2023. gadā varētu uzsākt Rail Baltica dzelzceļa pamattrases būvniecību Latvijā. Vairāk:
  • 2022. gada 30. augustā izvēlēts Rail Baltica dzelzceļa ekspluatācijas un pārvadājumu konsultants. Vairāk:
  • 2022. gada 9. augustā valdība apstiprina likumprojektu Rail Baltica ātrākai īstenošanai. Likumprojekts sekmēs nacionālo interešu objekta – Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras Rail Baltica būvniecību, tostarp ieviešanu noteiktā termiņā un finansējuma apmērā. Izstrādāti vairāki risinājumi projekta ieviešanas šķēršļu novēršanai gan pirms būvdarbu uzsākšanas, gan būvdarbu veikšanas laikā. Vairāk:
  • 2022. gada 8. augustā “Rail Baltica” projektam piesaista militārās mobilitātes finansējumu. Paraksta līgumu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru par finansējumu “Rail Baltica” prioritārām aktivitātēm no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta Militārās mobilitātes aploksnes. Līgums paredz nepilnu 5 miljonu eiro finansējumu no Militārās mobilitātes fonda 2021. – 2027. finanšu plānošanas periodā. Vairāk: 
  • 2022. gada 29. jūnijā Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra jaunā finanšu perioda uzsaukumā Rail Baltica piešķir vairāk kā 350 miljonus eiro. Vairāk:
  • 2022. gada 16. jūnijā uzsākta būvprojekta izstrāde Rail Baltica Salaspils Intermodālajam kravu terminālim. Tas nodrošinās konteinerkravu pārkraušanu gan uz 1435 mm platuma dzelzceļu, gan 1520 mm platuma dzelzceļu, gan autotransportu, kā arī kravas auto puspiekabju iekraušanu un izkraušanu specializētajos vilcienu vagonos. Kravu terminālis būs daļa no Salaspils Intermodālā loģistikas centra, kurā papildus kravu pieņemšanai, nosūtīšanai un apstrādei, uzņēmējiem būs iespēja attīstīt ražotnes un noliktavas. Plānots, ka būvprojektam jābūt izstrādātam 2024. gadā. Vairāk:
  • 2022. gada 1. jūnijā uzsākts vēsturisks “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa elektrifikācijas iepirkums. RB Rails AS izsludina iepirkumu par Rail Baltica enerģijas apgādes apakšsistēmas projektēšanu un būvniecību visai Rail Baltica pamattrasei, kas aptver vairāk nekā 870 km Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Vienotā iepirkuma pieeja ļaus pilnībā ievērot drošības un savietojamības prasības, kā arī gūt papildu labumu no apjomradītiem ietaupījumiem un paplašināt pozitīvo ietekmi uz vidi. Vairāk:
  • 2022. gada 24. maijā valdību iepazīstina ar aktualitātēm un progresu dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” tapšanas projektā. Līdz ar kara sākšanos Ukrainā Rail Baltica projekta  ģeopolitiskā nozīme ir būtiski augusi un tādēļ ir nepieciešams konkrēts plāns, kā to uzbūvēt ātrāk, nekā plānotsVairāk
  • 2022. gada 27. aprīlī Eiropas Parlamentā (EP) prezentē Rail Baltica īstenošanas gaitu. Rail Baltica īstenotāji tiekas ar EP deputātu izveidoto Rail Baltica starpinstitucionālo atbalsta grupu “Friends of Rail Baltica” un iepazīstināja ar topošā ātrgaitas infrastruktūras projekta īstenošanas gaitu. Dalībnieki vienojas – “Rail Baltica vairs nav tikai prioritāte – tas ir pienākums. Vairāk:
  • 2022. gada 11. aprīlī atbalsta finansējumu “Rail Baltica” prioritārajām  aktivitātēm no Militārās mobilitātes piešķīruma. Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) Transporta koordinācijas komiteja nolemj “Rail Baltica” projekta prioritārajām aktivitātēm Latvijā atvēlēt nepilnu 5 miljonu eiro finansējumu no Militārās mobilitātes piešķīruma. Vairāk:
  • 2022. gada 4. aprīlī Salaspilī svinīgi atklāj vides izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kas veltīta “Rail Baltica” projekta īstenošanai Latvijā. Izstādes ceļojums pa Latvijas novadu pašvaldībām, ko šķērso topošā dzelzceļa līnija, norisināsies līdz oktobra beigām, aicinot iedzīvotājus uz tikšanos ar projekta pārstāvjiem par projektēšanas gaitu un gaidāmo būvniecību. Vairāk:
  • 2022. gada 31. martā Saeima pieņem SM rosinātos grozījumus Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likumā. Grozījumi likumā pieņemti ar mērķi radīt regulējumu sabiedrības vajadzību nodrošināšanai nepieciešamo nekustamo īpašumu atsavināšanai gadījumos, attiecībā uz kuriem līdz šim regulējums nav bijis. Vairāk:
  • 2022. gada 25. martā Baltijas Asamblejas (BA) Ekonomikas, enerģētikas un inovāciju komitejas sēdē apspriež “Rail Baltica” projekta nozīmību jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos. Vairāk:
  • 2022. gada 17. martā izsludina konkursu zemes ierīcības un mērniecības darbiem Rail Baltica projektā.  izsludina atklātu konkursu, lai tā rezultātā rastu zemes ierīcības projektēšanas, zemes kadastrālās uzmērīšanas un robežu ierīkošanas darbu veicējus nekustamajiem īpašumiem, kas nepieciešami “Rail Baltica” izbūvei Latvijā  – Rīgas pilsētā un deviņos novados, caur kuriem stiepjas jaunbūvējamā trase: Limbažu, Saulkrastu, Siguldas, Mārupes, Salaspils, Ropažu, Bauskas, Ķekavas un Olaines novadā. Vairāk: 
  • 2022. gada 2. martā notiek ekspertu diskusija “Rail Baltica" – ceļā uz pirmo ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izveidi Baltijā”. Tā turpina sarunu ciklu par “Rail Baltica” projekta ieviešanu Latvijā. Vairāk:
  • 2022. gada 15. februārī publisko ikgadējo Baltijas mēroga pētījumu par iedzīvotāju attieksmi pret “Rail Baltica” projektu. Dati liecina par vispārējā atbalsta pieaugumu visās trīs Baltijas valstīs. Vislielākais atbalsts projektam ir Lietuvā - vairāk nekā 70% aptaujāto pauduši savu pozitīvo attieksmi pret projektu, kam seko Latvija (66%) un Igaunija (47%). Vairāk:
  • 2022. gada 18. janvārī noslēdz līgumu par inženiertehniskajiem pakalpojumiem “Rail Baltica” vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu apakšsistēmu (Control-Command and Signalling - CCS) ieviešanai. Līgumu ar starptautisku konsorciju paraksta topošās dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta koordinators un kopuzņēmums RB Rail AS. Vairāk:
  • 2022. gada 11. janvārī uzsāk “Rail Baltica” projekta īstenošanu Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā. Četru gadu laikā tiks norakts dzelzceļa uzbērums un turpmāk dzelzceļa satiksmi organizēs pa estakādi. Tas nodrošinās divu pilsētas daļu – Vecrīgas, Centrāltirgus un Latgales priekšpilsētas – savienošanu, ļaujot pat par 25 %  palielināt publisko ārtelpu. Vairāk:
  • 2022. gada 11. janvārī atbalsta Latvijas pieteikumu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta 2021. gada uzsaukumam (CEF8). Ministru kabinets apstiprina arī finansējuma pieteikumu Militārās mobilitātes piešķīrumam, kas paredzēts Rail Baltica projekta īstenošanai. Vairāk:
  • 2021. gada 17. decembrī izsludina starptautisku konkursu “Rail Baltica” pamattrases Latvijā būvdarbu uzraudzībai. Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā”, lai izveidotu būvdarbu un to uzraudzības komandu savlaicīgai būvdarbu veikšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām. Vairāk:

  • 2021. gada 15. decembrī noslēdz līgumu par Rail Baltica infrastruktūras apkopes punktu Skultē un Iecavā būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību. Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas noslēdz līgumu ar Latvijas un Itālijas uzņēmumu apvienību, ko veido SIA BRD projekts un uzņēmums Sintagma Srl. Apvienības iesniegtais piedāvājums atzīts par darbu kvalitātes un izmaksu attiecības labāko piedāvājumu iepirkuma procedūrā. Vairāk:

  • 2021. gada 25. novembrī norisinās “Rail Baltica” Industrijas diena. Lai sniegtu visaptverošu pārskatu par “Rail Baltica” globālā projekta gaitu, plāniem un nozīmīgākajām norisēm, norit Rail Baltica Industrijas diena – digitāla konference esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem. Vairāk

  • 2021. gada 12. novembrī “Rail Baltica” projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" izsludina starptautisku konkursu “Rail Baltica” pamattrases Latvijā būvdarbu veikšanai. Vairāk

  • 2021. gada 29. oktobrī SM apliecina - 2022. gadā "Rail Baltica" projekta īstenošana paliek nemainīga satiksmes nozares prioritāte. 2022. gada budžeta projektā tam plānots novirzīt 167,7 miljonus eiro, no tiem 124,3 miljoni eiro būs piesaistītais ES finansējums. Vairāk

  • 2021. gada 19. oktobrī Ministru kabinets atbalsta Satiksmes ministrijas priekšlikumu par “Rail Baltica” likuma izstrādi. Tiesiskā regulējuma mērķis ir sekmēt “Rail Baltica” projekta īstenošanas paātrināšanu, novēršot “Rail Baltica” projektēšanas un būvniecības gaitā identificētos problēmjautājumus. Vairāk

  • 2021. gada 13. oktobrī tiek atklāts sabiedrības balsojums  par “Rail Baltica” reģionālo staciju nosaukumiem. Lai palīdzētu rast topošo “Rail Baltica” reģionālo staciju nosaukumus, līdz oktobra beigām norisinās sabiedrības iesaistes kampaņa „Kā sauksi, tā brauksi”. Vairāk

  • 2021. gada 12. oktobrī Ministru kabinets pieņem lēmumu par Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) septītā projektu uzsaukuma finansējuma līguma parakstīšanu. Lēmums uzdod Satiksmes ministrijai pilnvarot AS “RB Rail” ministrijas vārdā parakstīt finansēšanas līgumu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA). Vairāk

  • 2021. gada 21. septembrī Baltijas valstu satiksmes ministri sagatavo laika kapsulu iemūrēšanai Rīgas Centrālās stacijas pamatos. Eiropas Dzelzceļa gada (2021) pasākumu programmas ietvaros Rīgā pietur “Eiropas savienošanas ekspreša” Baltijas vilciens, kas brauciena laikā uz diskusijām par pārmaiņām dzelzceļa sistēmā pulcē trīs Baltijas valstu satiksmes ministrus, Eiropas Komisijas pārstāvjus un “Rail Baltica” projekta ieviesējus. Viesi Rīgā iepazinās ar gaidāmajām pārmaiņām Rīgas Centrālajā stacijā un “Rail Baltica” būvniecības darbu progresu, atstājot kopīgu vēstījumu nākamajām paaudzēm svinīgā laika kapsulas sagatavošanas ceremonijā. Vairāk

  • 2021. gada 14. septembrī Ministru kabinets pieņem lēmumu par "Rail Baltica" projekta nacionālo interešu objekta tvēruma precizējumu. Lēmums nosaka aktuālo NIO funkcionēšanai nepieciešamo teritoriju publicēšanu Teritorijas attīstības plānošanas informācijas sistēmā (TAPIS). Vairāk

  • 2021. gada 2. septembrī uzsāk pirmā “Rail Baltica” dzelzceļa pārvada būvniecību. “Rail Baltica” trases izbūve Rīgas centrālajā daļā iezīmē jaunu posmu – izbūve sākas pilsētvidē ar dzelzceļa tilta un pārvada būvniecības darbiem Lāčplēša ielā. 2. Vairāk

  • Visa augusta garumā Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar "Rail Baltica" projekta ieviesējiem apmeklē jauno novadu pašvaldības, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Tiekoties ar jauno pašvaldību vadību tiek pārrunāta "Rail Baltica" projekta virzība un katrai pašvaldībai aktuālākie projektēšanas risinājumi, kā arī iesaistīto pušu sadarbības stiprināšana projekta un novadu attīstības mērķu sasniegšanai. Ministra tikšanās ar pašvaldību pārstāvjiem noritēja Siguldā 6. augustā, Bauskā 9. augustā, Ropažos 11. augustā, Limbažos 13. augustā un Ķekavā 26. augustā. Līdzīgas tikšanās ar ministrijas pārstāvju dalību notika Mārupē, Olainē, Salaspilī un Saulkrastos. Vairāk

  • 2021. gada 10. augustā Ministru kabinets nolemj atbalstīt apvienotā autoceļa un “Rail Baltica” dzelzceļa tilta pār Daugavu projektēšanu. Projekta ietvaros tiks izbūvēts jauns apvienotais autoceļa un dzelzceļa tilts pār Daugavu pie Salaspils un ar to saistītā autoceļu infrastruktūra. Vairāk

  • 2021. gada 15. jūlijā Eiropas Komisija (EK) vienojās par 242,2 miljonu eiro liela finansējuma piešķiršanu transporta infrastruktūras projektiem, tostarp "Rail Baltica" projektam, no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI). Vienošanās ietvaros atzinīgi novērtēts “Rail Baltica” projekta pieteikums un tā īstenošanai drīzumā tiks piešķirts papildu finansējums no EISI, indikatīvais finansējuma apmērs Latvijai aptuveni 5 miljoni eiro. Plānots, ka finansēšanas līgums tiks noslēgs līdz 2021.gada beigām. Vairāk

  • 2021. gada 30. jūnijā notiek “Rail Baltica” stacijas un infrastruktūras būvlaukuma atklāšana lidostā „Rīga”. Tiek atklāts otrs vērienīgākais “Rail Baltica” būvprojekts Latvijā pie lidostas “Rīga”. “Rail Baltica” stacijas izbūve lidostā “Rīga” nodrošinās avio un ātrgaitas dzelzceļa savienojumu, kas paver jaunas pasažieru un kravu pārvadājumu iespējas un ērtības Baltijā. Vairāk

  • 2021. gada 17. maijā noritēja tiešsaistes diskusija "Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija pārtop par multimodālu mobilitātes centru Baltijā". Turpinoties “Rail Baltica” būvniecības darbiem, “Rail Baltica” projekta ieviesēji, dzelzceļa un autotransporta nozares pārstāvji kopā ar pilsētplānošanas, vides pieejamības un labiekārtošanas speciālistiem kopīgā diskusijā pārrunāja aktualitātes un risināmos jautājumus ceļā uz multimodālu mobilitātes centru. Vairāk

  • 2021. gada 7. aprīlī Latvija pievienojās Eiropas Savienības nakts vilcienu iniciatīvai. Ar mērķi radīt iedzīvotājiem un videi draudzīgu mobilitāti, satiksmes ministrs Tālis Linkaits paraksta Latvijas pievienošanos Eiropas Savienības (ES) nakts vilcienu iniciatīvai, tādējādi apņemoties veicināt nakts ātrvilcienu pakalpojumu attīstību. Ar šo deklarāciju sniegts politiskais atbalsts jaunajai iniciatīvai "Transeiropas Ekspresis", kas ir simbols Eiropas tālākai integrācijai un savienojamībai starp dažādām Eiropas pilsētām un kultūras vietām. Jaunā iniciatīva ir platforma, uz ko arī balstīt un attīstīt dzelzceļa projekta "Rail Baltica" satiksmi, lai nākotnē nodrošinātu efektīvu "Rail Baltica" pasažieru vilcienu iekļaušanos Eiropas kopējā dzelzceļa pārvadājumu tīklā. Vairāk
  • Eiropas līmeņa sarunās 2021. gada 11. martā panākta konceptuāla vienošanās par “Rail Baltica“ finansējumu nākamajā Eiropas Savienības Daudzgadu budžeta plānošanas un apguves periodāVienošanās paredz finansējumu 1.5 miljardu eiro apmērā “Rail Baltica” projekta īstenošanai Latvijā no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzekļiem. Tas ļaus turpināt Rīgas Centrālās stacijas pārbūvi, “Rail Baltica” stacijas un ar to saistītās infrastruktūras izbūvi starptautiskajā lidostā “Rīga”, veikt būvniecības darbus dzelzceļa posmiem no lidostas “Rīga” līdz Lietuvas robežai un no Vangažiem līdz Igaunijas robežai, kā arī savienot Rīgas Centrālo staciju ar “Rail Baltica” termināli lidostā “Rīga”. Vairāk
  • 2021. gada 2. martā noslēgts līgums par “Rail Baltica” stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā “Rīga” izbūvi. Būvniecības darbu veiks starptautiskā konkursa uzvarētājs – personu apvienība B.S.L. Infra, kuru veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un  Latvijas būvniecības uzņēmumi ceļu būves firma SIA Binders un AS LNK Industries. Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos – līdz 2025. gada decembrim. Pirmais darbu posms – Rail Baltica dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas „Imanta” līdz starptautiskajai lidostai „Rīga”, kā arī stacijas termināļa būvniecība – būs jāpaveic līdz 2023. gada martam/aprīlim. Vairāk
  • 18 May 2020. November 2019, an international tender for the construction of the overpass, access roads, embankment, a 6-km long section of railway tracks and overpass over K. Ulmanis street for the Rail Baltica station at the Riga International Airport was announced. The international competition takes place in two stages. It is planned to sign a contract with the winner of the tender by end 2020 and start the construction works in 2021. Tālis Linkaits, Minister of Transport of Latvia, “Rail Baltica station at the Riga International Airport will be the first high-speed rail - air connection hub in the Baltics. The Rail Baltica project is one of the catalysts for Latvia's economic development and will connect the Baltics with the European railway network. Active construction phase will start at the end of this year with Riga Central Station and will continue with construction works at the Riga International Airport and the main line of Rail Baltica.”
  • 6 April 2020 Two contracts for the design and design supervision services for the remaining two sections of the Rail Baltica main line in Latvia have been signed.  The first section from Vangaži to the Latvian-Estonian state border is assigned to a company consortium INECO-ARDANUY. The contract amount is 13 523 414,78 EUR. The second section of the line from Misa to the Latvian-Lithuanian state border is awarded to another company consortium IDOM, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U. The contract amount is 6 903 802,5 EUR. Thus, design works are now ongoing for the whole length of the Rail Baltica route in Latvia (~265 km). Read more.
  • 27 January 2020.  The high-level pan-institutional Coordination Council of the Rail Baltica project and comprehensive and smooth development of the project-related territory in Riga  noted that the planned  reconstruction of the Riga Central Railway Terminal is  a vital catalyst providing opportunities for international mobility and development of a multimodal transport hub in the capital of Latvia. “Rail Baltica is a project of the century and it has to be implemented in time and space so as to bring the utmost benefit to the inhabitants of Riga. All involved parties have to acknowledge and make use of the opportunities the project creates for the economy, our country and Riga”, said the Minister of Transport Talis Linkaits while opening the Council meeting. The Rail Baltica project has now firmly entered into the design phase thus synergies and fast and smooth information exchange between the state and the Riga municipality is very important.
  • 5 September 2019  Memorandum on public involvement in the design and construction of Rail Baltica has been signed between the Rail Baltica project implementers - the Ministry of Transport of the Republic of Latvia, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” and RB Rail AS and representatives of several non-governmental organizations in Latvia. The memorandum of cooperation will ensure regular meetings and exchange of information on the progress of the project, technical solutions and insights into the future plans and challenges - not only  the layout of the main track developed during the design process, but also facilitate evaluation of alternatives and the exchange of opinions on the Rail Baltica design and construction management, including the location of regional stops in Latvia.
  • 5 July 2019 Two design contracts to commence design works on the 123 km long central section (i) from Upeslejas through Riga to Misa and (ii) from Vangaži through Salaspils to Misa have been signed. The first design contract (56 km) worth 12 989 200 EUR was signed with a group of two Spanish companies – IDOM Consulting, Engineering, Architecture (IDOM) and Ingeniería y Economía del Transporte (INECO). The second contract (67 km) worth 12 024 529 EUR was signed with the association of Egis Rail (France), DB Engineering & Consulting (Germany) and the Latvian company Olimps. 85% of the funding necessary for these Rail Baltica design works is provided by the European Union and 15% by Latvia.
  • 29 May 2019 Contract on Design and Construction of the complex development of Rail Baltica Riga Railway Bridge, Railway Embankment and Riga Central Passenger Station is signed with the winner of the tender – joint venture “BESIX RERE GROUP” (N.V. BESIX S.A. (Belgium) and LLC (SIA) “RERE BŪVE” (Latvia)). Implementation of the contract will result in a modern, multi-modal traffic hub in the centre of Riga improving mobility, safety and accessibility, as well as connect two parts of the city. The new bridge will also allow pedestrians and cyclists to cross the river. The total contract value is 430.5 million EUR. Along with the introduction of a European standard gauge railway to the centre of Riga, an aesthetically attractive station infrastructure and multi-modal transport hub will be created. 85% of the funding necessary for these Rail Baltica design works is provided by the European Union Connecting Europe Facility and 15% by Latvia.
  • 26 October 2018 European Commission adopted the Implementing Decision on the Rail Baltica cross-border project on the North Sea-Baltic TEN-T Corridor. Read more.
  • 13 July 2018 The Innovation and Networks Executive Agency (INEA), joint venture of three Baltic states RB Rail AS, the Ministry of Economics and Communication of Estonia, the Ministry of Transport of Latvia and the Ministry of Transport and Communication of Lithuania signed the 3rd Connecting Europe Facility (CEF) Grant Agreement for the construction of Rail Baltica railway infrastructure. The total value of the Agreement is nearly 130 million euros - the CEF contribution in the amount of 110 million euros, which is 85% of total eligible costs.
  • 13 June 2018 The joint venture of the three Baltic States RB Rail AS announced an open competition “Architectural, landscaping and visual identity Design guidelines for Rail Baltica”. The aim of the open competition is to work out the technically and economically most feasible set of criteria, rules, typical solutions, conceptual drawings and guidance – the architectural, landscaping and visual identity design guidelines for Rail Baltica (ALG). Thus, the ALG will enrich the Rail Baltica Design Guidelines from the viewpoint of landscaping, urban design and visual design standpoint. The ALG as part of the Design Guidelines will be mandatory for all stakeholders involved in design and construction of the Railway.
  • 03 May 2018 The Ministry of Economic Affairs and Communications of Estonia, Ministry of Transport of Latvia and Ministry of Transport of Lithuania approved the Design Guidelines for Rail Baltica, the common design standard mandatory for design, construction and operations of the Rail Baltica infrastructure. The Design Guidelines manual prepared by Systra determines the key requirements and standards for the Rail Baltica railway alignment, track, embankments and earthworks, bridges, overpasses, tunnels and similar structures, energy, control-command signalling system, telecommunications system, supervisory control and data acquisition (SCADA), infrastructure facilities, environmental requirements, building iinformation modelling (BIM), architectural and landscaping requirements, reliability, availability and maintainability and safety (RAMS) requirements, as well as other elements. The approval of the Design Guidelines for Rail Baltica project is one of the essential milestones for the project implementation.
  • 20 March 2018 the first Rail Baltica construction design and supervision contract of Rail Baltica’s airport Riga railway station, related infrastructure, and viaduct was signed during a formal event. It was signed by the European gauge project implementer in Latvia SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” and the winner of the open international tender – partnership of suppliers from three countries „PROSIV” („Sintagma” (Italy), „Prodex” (Slovakia) and „Vektors T” (Latvia)).
  • 29 August 2017 An open competition “Preparation of the operational plan of the railway” has been announced, with the aim to prepare the overall Operational Plan Concept for Rail Baltica railway corridor, on short, medium and longer term. The major targets of the Plan are reduced operation costs for the infrastructure lifetime and optimised transport plans for final customers. This shall allow to ultimately transfer the maximum of market share to the rail and to Rail Baltica in particular, going in line with the European Union funding instrument Connecting Europe Facility (CEF) objectives. The results of the Operational Plan study will be used to refine and improve the technical solutions and planning of the implementation of Rail Baltica. It will also serve in the optimization of investments during the construction phase.
  • 24 April 2017 The Rail Baltica Global Cost-Benefit Analysis (CBA) was presented during the Rail Baltica Global Forum confirming that the Rail Baltica project is financially and economically viable. The study reaffirms the project’s economic feasibility and highly beneficial nature, providing the necessary updated parameters for the project’s continued EU and national co-financing. The key aim of this study is to re-assess the economic case for Rail Baltica in light of the amended route alignment and expanded project scope since the initial 2011 AECOM study, and to provide new parameters for long-term project financing. The study suggests that the total estimated cost of the project is 5.8 billion in all three countries while measurable project socio-economic benefits have been estimated at 16.2 billion euro  Furthermore, it is assessed that the project would create a GDP multiplier effect worth an additional 2 billion euro. In addition, there will be substantial unmeasurable benefits (mostly of a catalytic nature).
  • Detailed technical study and environmental impact assessment of the Latvian section of the European gauge railway line Rail Baltica has been concluded. The aim of the Detailed technical study was to determine the alignment of the railway line Rail Baltica in the territory of Latvia and to carry out relevant studies and preparatory works for the design of the railway line, expropriation of land and commencing construction as well as to conduct environmental impact assessment of the railway line Rail Baltica. Based on the study results and its acceptance by governmental institutions, the railway line Rail Baltica has been defined as an object with the status of national interests.
  • 18 November 2016 The 2nd Grant Agreement under the Connecting Europe Facility (CEF) in the total value of 225 million euros for the construction of the Rail Baltica high-speed railway was signed by the Innovation and Networks Executive Agency (INEA), joint venture of the three Baltic states RB Rail AS and the Ministry of Economics and Communication of Estonia, the Ministry of Transport of Latvia and the Ministry of Transport and Communication of Lithuania. The CEF contribution will be of a maximum amount of 191 million euros which is 85% of total eligible costs.
  • 8 October 2016  RB Rail AS, Ministry of Economic Affairs and Communications, Ministry of Transport of the Republic of Latvia, Ministry of Transport and Communications of the Republic of Lithuania, Rail Baltic Estonia OU, Estonian Technical Regulatory Authority, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, Rail Baltica Statyba UAB and Lietuvos Geležinkeliai signed the Agreement on Rail Baltica Contracting Scheme, which  defines the procurement roles of the joint venture RB Rail, implementing bodies and beneficiaries.
  • 23 November 2015. The 1st Grant Agreement under the Connecting Europe Facility (CEF) in the total value of 540 million euros was signed by the Innovation and Networks Executive Agency (INEA), joint venture of the three Baltic states RB Rail AS and the Ministry of Economics and Communication of Estonia, the Ministry of Transport of Latvia and the Ministry of Transport and Communication of Lithuania for the construction of the Rail Baltica high-speed railway.
  • 28.oktobrī, lai sekmīgi varētu realizētRail Baltica Eiropas standarta dzelzceļa līnijas projektu, klātesot visiem trim Baltijas valstu transporta ministriem, tika dibinātsRail Baltica Baltijas valstu kopuzņēmums. Prezentācija no pasākuma.
  • Valdība apstiprināja rīkojumu, kas paredz, ka Latvijas Republiku pārstāvošais akcionārs kopuzņēmumā būs šim mērķim jaundibināta sabiedrība ar ierobežotu atbildību „Eiropas dzelzceļa līnijas”, kuras valsts kapitāla daļu turētāja ir Satiksmes ministrija.
  • 30. janvārī Satiksmes ministrija izsludina atklātu konkursu uz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizētu tehnisko izpēti un ietekmes uz vidi novērtējumu.
  • Tiek gatavots iepirkums, lai veiktu Rail Baltica līnijas trases sasaisti ar teritoriju plāniem un noteiktu maršruta novietojumu.
  • 12.04.2010.noslēgts līgums par tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrādi par standarta platuma dzelzceļa līniju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā (Rail Balticakoridors) ar atklātā konkursa uzvarētāju - Lielbritānijas uzņēmumu AECOM Ltd.